اهواز_ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت:مردم این استان پارسال بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

خوزستان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه پرداخت زکات است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) مرتضی موصلی، با بیان اینکه یکی از رویکرد های مهم کمیته امداد توانمندسازی خانواده های مددجو با جذب کمک های مردمی است، گفت: توسعه و ترویج سنت حسنه زکات و فرهنگ انفاق و نیکوکاری یکی از راهکارهای مبارزه با فقر و محرومیت به شمار می رود و می توان با پرداخت به موقع زکات در کاستن مشکلات نیازمندان و ساختن یک زندگی مطلوب برای آنان نقش بالقوه ایفا کرد.

وی بیان اینکه استان خوزستان در جمع آوری زکات، جز پنج استان برتر کشور می باشد افزود: سال ۹۵ بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال زکات در سطح استان خوزستان جمع آوری شد که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد رشد داشته است.
موصلی در زمینه هزینه کرد زکات جمع آوری شده گفت: این میزان زکات در جهت توانمند سازی خانواده های مددجو، ساخت مسکن نیازمندان‌، درمان بیماری‌های صعب العلاج، کمک به آموزش و توسعه زیر ساخت‌ها در مناطق محروم، تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال و پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه می شود.  
وی با اعلام اینکه شهرستان شوش با جمع آوری بیش از ۲۰ میلیارد ریال زکات در سال گذشته رتبه نخست را در بین دیگر شهرستان های استان خوزستان کسب کرده است، اظهار داشت:تبلیغ فرهنگ زکات و اطلاع رسانی درست و به موقع توسط مبلغان و امامان جمعه و همچنین مشارکت مردم در پرداخت زکات،   می تواند موجب بالا رفتن سطح زندگی محرومان جامعه شود.  

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در پایان با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده در هر منطقه برای رفع نیازهای همان منطقه هزینه می شود افزود: زکات جمع آوری شده در شهرستان شوش در جهت احداث اماکن عام المنفعه، مسجد، حسینیه‌، تجهیز مدارس، سالن ورزشی، مسکن و تحصیل نیازمندان صرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.