رشتخوار -رییس نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی رشتخوارگفت: با حضور صدها نفر از علاقمندان به قرآن جلسات تفسیر و روان خوانی قرآن در مساجد و بقاع متبرکه برگزار می شود.

برپایی جلسات  تفسیر قرآن در مساجد و بقاع متبرکه رشتخوار

حجت الاسلام حسن خاکشور ،در گفت و گو با قدس آنلاین افزود: تعداد۲۷۶ جلسه قرآنی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در منازل، مساجد و تکایا شهر و روستاهای شهرستان رشتخوار فعال شده که برنامه جزء خوانی قرآن و تفسیر آن  در این جلسات پرداخته می شود .

وی گفت: جلسات قرآنی، شامل حفظ، جز خوانی، روخوانی، روان خوانی، تجوید و ... در این شهرستان توسط اهالی و مسئولان در مساجد؛ تکایا؛ بقعه های متبرکه ومنازل  به مدت ۳۰ شب برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خاکشور  با ذکر این که در مزار شهدای گمنام شهر رشتخوار هم از اول ماه مبارک بعد از افطار هر شب مراسم قرآن خوانی و تفسیر آن با حضور اهالی رشتخوارو ائمه جمعه وجماعات  بر گزار شده است ادامه داد: از جلسات قرآنی سطح شهرستان  تعداد  ۴۲ جلسه در شهر رشتخوار و حدود ۳۰ جلسه در شهر جنگل  و باقی در مناطق روستایی برگزار می‌شود.

 وی گفت: جلسه قرآنی با هدف ترویج فرهنگ دینی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در رشتخوار شناسایی و ساماندهی شده، که  ویژگی مهم این جلسات قرآنی، مردمی بودن آن و برون سپاری اقدامات ترویجی تبلیغات اسلامی است که این مهم راز ماندگاری و موفقیت و حضور دائمی مردم در این برنامهها نیز محسوب می شود.

وی تامین قرآن برخی از این جلسات مردمی را به‌عنوان یکی از حمایت های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این جلسات باید کسانی که آن را مدیریت می‌کنند آگاهی کامل به این حوزه داشته و اطلاعات درست ارائه دهند و از فرصت ماه مبارک رمضان بهترین بهره را ببرند.

گفتنی است رشتخوار تعداد ۱۰۰ مسجد و ۵ بقعه متبرکه دارد که در طول ماه مبارک رمضان محل برگزاری جلسات قرآنی و مذهبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.