بردسکن- مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن از مرمت و نگهداری ۶۰ درصد از بناهای تاریخی این شهرستان خبرداد.

 ۶۰ درصد بناهای تاریخی بردسکن نیاز به مرمت و نگهداری دارند

احمد صابری زارع در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه شهرستان بردسکن دارای ۱۷۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد گفت: ازاین تعداد ۲۸ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: از مجموع آثار تاریخی و طبیعی شهرستان ۷۰ بنای آن اعم از مساجد ، مقبره ، کاروانسرا ، برج و مناره، آب انبار و قلعه و نیزخانه های قدیمی می باشند که تقربیا ۶۰ درصد بناها را شامل می شوند که نیازمند  حراست، نگهداری و مرمت و  بازسازی می باشند.

صابری زارع  اظهار داشت: ۱۵درصد از بناهای تاریخی شهرستان نیاز به مرمت اضطراری دارند که می طلبد اعتبارات  ویژه ای برای این مهم به شهرستان اختصاص پیدا کند.

وی گفت: در کمیته برنامه ریزی امسال اعتبارات  حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بردسکن نسبت به سال گذشته دو برابر شده است اما باید در تخصیص آن توجه  ویژه ای شود.

صابری زارع افزود: شهرستان بردسکن به عنوان دروازه جنوب غربی خراسان رضوی پذیرای مسافران و گردشگران زیادی در طول سال است و از طرفی وسعت، پراکندگی و غنای میراث فرهنگی  نیازمند  تخصیص اعتبارات بیشتری است که امید است با عنایت مسئولان استان  و شهرستان سهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعتبارات ماده ۱۸۰  نیز در خور شایسته و توجه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.