اقتصاد، ابزارهای خود را می‌طلبد و بخشنامه پذیر نیست. مصاحبه‌های صورت گرفته و اعلام افزایش نرخ رشد اقتصادی فقط در حرف است. اقتصاد زمانی می‌تواند بهبود یابد که نگاه‌ها از بیرون به داخل کشور بیاید و از تولید داخلی حمایت کرد. تا وقتی که به واردات روی بیاوریم، رشدی نخواهیم داشت.

با دور شدن سایه های جنگ از کشور، سایه های بیکاری جای آن را گرفته است!

  به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد علی مددی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد وضعیت اقتصادی کنونی کشور و تأثیرات عملکرد دولت بر آن اذعان داشت:

«اقتصاد، ابزارهای خود را می‌طلبد و بخشنامه پذیر نیست. مصاحبه‌های صورت گرفته و اعلام افزایش نرخ رشد اقتصادی فقط در حرف است. اقتصاد زمانی می‌تواند بهبود یابد که نگاه‌ها از بیرون به داخل کشور بیاید و از تولید داخلی حمایت کرد. تا وقتی که به واردات روی بیاوریم، رشدی نخواهیم داشت. دولت هنوز هم به بیرون نگاه دارد. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که باید نگاه‌ها در داخل باشد و به بیگانگان وابسته نبود. در غیر این صورت روزبه‌روز گرانی بیشتر شده و در قبل از ماه رمضان هم دیدیم که اقلام حدود پنجاه تا شصت‌ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. دولت یازدهم حرف مردم را شنید و باید برای بهبود وضعیت اقتصادی تمام تلاش خود را انجام دهد.»

وی پیرامون برجام و تأثیرات آن بر اقتصاد کشور افزود:

«بزرگترین ادّعای دولت یازدهم این بود که با مذاکرات توانسته‌اند جنگ را از ایران دور کنند و سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کنند و در کنار آن اشتغال را افزایش دهند. اما کاملاً برعکس شده است، در سال۹۲ بیست ‌ودو میلیون اشتغال داشتیم و در سال ۹۴ بیست‌ویک میلیون شغل. حدود ۳۱۳هزار نفر به بیکاران اضافه شده است. تعداد کارخانه‌های تعطیلی ما به شدت افزایش پیدا کرده. سایه‌ جنگ را هم برجام برنداشت و حضور مردم آن را برداشته است. دولت اشتباه می‌گوید که با اینگونه مذاکرات توانسته اقتدار ملی را حفظ نماید؛ بلکه باعث تضعیف کشور شده است. اگر مردم نبودند هشت سال دفاع مقدس را هم نمی‌توانستد پیروز شوند.»‌

مددی در رابطه با عملی شدن وعده‌های جدید روحانی همچون ایجاد ۹۰۰هزار شغل در سال ادامه داد:

«ایجاد اشتغال ابزارهای خود را می‌خواهد. این زمانی به وجود می‌آید که از تولید داخلی حمایت شود. باید موانع تولید داخلی برداشته شود، مالیات کلان از تولیدکنندگان برداشته شود. عدم توجه به این‌ها باعث شده تا کارخانه‌های بزرگی ورشکسته شوند. این‌ها به هیچ وجه از سمت دولت قابل توجیه نیست. اگر دولت دوازهم نتواند مسائل بانکی، نقدینگی و سایر امور تولیدکنندگان را اصلاح نماید، هیچگاه نمی‌توان انتظار داشت که به رشد اقتصادی برسیم.»

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.