اصفهان- استاندار اصفهان گفت: صدور پیام قرآن به خارج از مرزها و پیوند بیشتر جوانان با مفاهیم قرآنی از مؤلفه‌های اثرگذاری است که باید در راستای تحقق آن گام برداشت.

باید برای تحقق صدور پیام قرآن به خارج از مرزها تلاش کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسول زرگرپور عصر سه شنبه در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت افزود: این نمایشگاه در حالی رقم می‌خورد که ما تاریخی سرشار از افتخار در حوزه معارف قرآن داریم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم در جامعه ای زندگی می‌کنیم که مبنای اعتقادات ما به دستورات قرآن ختم می‌شود و این به آن معناست که ما در حرکت در مسیر قران پیشرو تر از کشورهایی هستیم که بر طبل کفر می‌کوبند.

استاندار اصفهان با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های قرآنی، اظهارکرد: نمایشگاه قرآن و عترت که حاصل تلاش مدیران و مجامع قرآنی اصفهان است می تواند جهت دهنده مبانی قرآنی در استان باشد و اصفهان را شهر نمونه قرآنی سازد.

وی تصریح کرد: جامعه قرآنی اصفهان اعم از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی همه ستارگان درخشان معرفت دینی این خطه به شمار می روند و متولیان قرآنی استان ظرفیت های متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی را در این حوزه هدایت کرده‌اند، اما باید در راستای دو رویکرد تامین نیازهای مردم از جمله محصولات قرآنی و همت مضاعف مسئولان در تقسیم نقشه راه قرآنی حرکت کرد.

زرگرپور تاکید کرد: صدور پیام قرآن به خارج از مرزها و پیوند بیشتر جوانان با مفاهیم قرآنی از مؤلفه‌های اثرگذاری است که باید در راستای تحقق آن گام برداشت.

وی اضافه کرد: نمایشگاه قرآن و عترت باید به سمت دانشگاه قرآنی حرکت کند و این جریان را به یک المپیاد ملی قرآنی تبدیل کند.

سایه ۱۴ معصوم بر سر چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: قرآن کریم کتابی آسمانی و حاوی تمام علوم است و حاوی همه علوم بودن آن به معنی تفسیر تمام معلوم در قرآن نیست که اگر چنین بود قرآن کریم باید هزاران جلد کتاب باشد.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی اظهارکرد: قرآن برای هدایت همه انسان ها است اما برای فهم همه انسان ها نیست؛ برخی با درک ناقص خود به سراغ قرآن می روند و برخی ایراد از قرآن می گیرند که نشان می دهد انس ما به قرآن معلول درک ما از معارف قرآن است.

 وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن و عترت با توجه و عنایات ویژه ائمه معصومین (ع) برگزار می شود، اضافه کرد: چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم فال نیکی است که نشان از سایه چهارده معصوم بر سر این نمایشگاه دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه قرآن بصورت کلی به بیان صراط مستقیم می پردازد و جزئیات آن را شرح نمی دهد، گفت: صراط مستقیم را باید در سیره کسانی دانست که به صورت جزئی مشخص کننده این راه هستند و ایشان کسی جز اهل بیت(ع) نیستند.

وی هدایت قرآن را به تفسیر مفسران قرآن وابسته دانست و تاکیدکرد: راه سعادت در اطاعت از فرامین قرآن و عترت است.

چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت با حضور ۱۲۰ مشارکت کننده

در ادامه مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت از سال ۱۳۸۳ در اصفهان کلید خورد و مورد توجه و عنایت علمای شهر و کشور قرار گرفت.

رسول محققیان اظهارکرد: در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت ۱۲۰ مشارکت کننده از استان های اصفهان، هرمزگان، قم، خراسان رضوی و تهران حضور دارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با متراژ مفید ۴۱۱۶ مترمربع در کل فضای نمایشگاهی به میزان ۸۵۰۰ متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.

محققیان یادآور شد: ۲۴ درصد از مشارکت کنندگان چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت را نشریات مکتوب و انتشارات قرآنی، ۱۳ درصد رسانه های دیجیتال، ۳۰ درصد محصولات فرهنگی و هنری قرآنی، ۱۰ درصد سازمان ها و نهادهای دولتی، ۸ درصد دانشگاه ها و مراکز آموزش علوم قرآنی و ۷ درصد را بخش کودک و نوجوان به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: در طول برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و گرو ه های تواشیح برگزار می شود.

وی برگزاری «شب شعر آیینی» به مناسبت ولادت امام حسن محتبی(ع) را از دیگر برنامه های جانبی چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.