بیرجند- مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان از شناسایی دره ای با آبشارهای زیبا و منحصر به فرد در شهرستان سرایان خبر داد و گفت: پرونده اثر برای ثبت ملی بزودی تکمیل و ارسال می شود.

شناسایی جاذبه بکر گردشگری در سرایان/برای ثبت ملی اقدام کردیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد عرب با بیان اینکه شهرستان سرایان بی شک یکی از زیباترین شهرستان های استان خراسان جنوبی است، اظهارکرد: کویر زیبای سه قلعه و بهشت منجمان ایران با اقامتگاه‌های سنتی و آثار تاریخی شاخص و روستاهای ییلاقی و خنک در شمال سرایان از جاذبه های این شهرستان برای گردشگران است.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از افراد محلی در کنار دره زیبا و مجموعه آبشارهای سبزرود که به دره کلگی معروف است و با مجموع ۱۹ آبشار فنی و با شماره ۳۵۳ درفهرست آثارطبیعی– ملی کشوربه ثبت رسیده است، دره زیبا و بکر دیگری قرار دارد که بدون تجهیزات فنی امکان پیمایش آن وجود ندارد.

به گفته وی این دره زیبا به دوتکی معروف است و مجموعا دارای ۱۲ آبشار فنی با ارتفاع بین ۲ و نیم و ۱۷ متر و همچنین یک آبشار دوقلو و بسیار زیبا است.

به گفته وی طول این دره حدود یک کیلومتر و بسیاز زیبا و منحصر بفرد و دارای گونه های گیاهی و جانوری بسیار زیبا و نادر است که با توجه به عدم امکان ورود انسان کاملا بکر است.

 عرب همچنین افزود: پیمایش دره با همکاری هئیت کوهنوردی شهرستان سرایان در تاریخ ۱۲ خرداد ماه سال جاری انجام شده و با توجه به اینکه بسیار زیبا و دارای جذابیت و قابلیت ثبت در فهرست میراث طبیعی – ملی کشور است پرونده اثر برای ثبت بزودی تکمیل و ارسال خواهد شد.

عرب گفت: سرایان علاوه بر کویر بسیار جذاب و دیدنی، آب انبار های تاریخی و فعال، مساجد تاریخی، غارهای بسیار زیبا و... دره و آبشارهای بسیار زیبایی را در خود جای داده که واقعا در استان بی نظیر هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.