اهواز-رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به حضور استاندار در برنامه ها و فعالیت های حمایتی از شرکت های دانش بنیان، گفت:  استاندار خوزستان توجه جدی به توسعه شرکت های دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است دارند و این توجه قابل تحسین است.

توجه جدی استاندار خوزستان به توسعه شرکت های پارک علم و فناوری

بابک مختاری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه عنوان دانش بنیانی در سال ۹۳ به برخی شرکت ها داده شد، اظهارکرد:  در سال ۹۳ تعداد ۳۰ شرکت از شرکت های پارک علم و فناوری مجوز دانش بنیانی گرفتند این تعداد در سال ۹۴ به ۴۵ شرکت، پایان ۹۵ به ۷۳ شرکت و در حال حاضر تقریبا ۸۰ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند.  

وی افزود: از این ۸۰ شرکت نیز ۵۵ شرکت در پارک علم وفناوری استان و مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران مستقر هستند و ۲۵ شرکت دیگر در شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در حال فعالیت اند.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به میزان درآمد شرکت های دانش بنیان و شرکت های تابعه پارک علم و فناوری بیان کرد: بر اساس آمار در سال ۹۴ شرکت های دانش بنیان استان حدود ۹۰ میلیارد تومان فروش داشته اند که به نسبت دیگر پارک های علم و فناوری در کشور مبلغ قابل توجهی است. تا نیمه دوم امسال نیز با مشخص شدن اظهار نامه مالیاتی شرکت ها، میزان فروش آن ها در سال ۹۵ مشخص و اعلام خواهیم کرد.  
مختاری در ادامه با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان خوزستان عنوان کرد: معمولا رتبه خوزستان با توجه به نوسانی که در آمار شرکت های دانش بنیان وجود دارد بین شش و هشت کشور متغیر است. علت این نوسانات در واقع ارزیابی شرکت های دانش بنیان بوده که باید دو سالی حداقل یک نو آوری در فعالیت و محصول خود داشته باشند.  
وی بیان کرد: در مجموع وضعیت پارک علم و فناوری از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور وضعیت مطلوبی است.  
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، مهمترین مشکلی شرکت های دانش بنیان استان را بازار دانست و اظهارکرد: بخش عظمش از اقتصاد استان دولتی است مشتریان اکثرا شرکت دولتی اند و معمولا این شرکت ها دیر به شرکت های دانش بنیان جدید اعتماد می کند و همچنین در پرداخت مطالبات شرکت ها  و عقد قرارداد با شرکت ها کمی تعلل می کنند.
مختاری در خصوص نحوه تامین اعتبار شرکت ها عنوان کرد: اعتبارات تامینی این شرکت ها مقداری از سوی پارک علم و فناوری، صندوق نو آوری و شکوفایی بوده به عنوان مثال؛ دی ماه سال گذشته ۳۳ شرکت دانش بنیان استان خوزستان موفق شدند در صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل پرونده دهند و حدود۱۶ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد دریافت کنند.
وی گفت: شرکت هایی چون؛ شرکت ملی حفاری، مناطق نفت خیز جنوب، توسعه نیشکر، فولاد خوزستان، سازمان آب و برق خوزستان و آب و فاضلاب روستایی همکاری های خوبی با پارک علم و فناوری دارند اما نیاز هست این تعاملات و همکاری ها بیشتر شود تا توسعه بیشتر شرکت های دانش بنیان را با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.