بازرس مجمع عالی کارگران کشور گفت: اجرای طرح کارورزی به نوعی برده‌داری نوین در حوزه کارگری کشور بوده و دولت در این طرح به دنبال آمارسازی است.

پشت پرده اجرای طرح کارورزی در کشور/ دولت فقط به دنبال آمار سازی است

به گزارش قدس آنلاین، چند وقتی است که اجرای طرح کارورزی در سطح کشور و استان مازندران به صورت جدی از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح رسانه‌ها دست به دست می‌شود و به قولی مسؤولان امور به فکر ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان بیکار افتادند.

در این طرح فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی به سایتی که به همین منظور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدارک دیده شده مراجعه کرده و پس از ثبت نام به واحدهای تولیدی معرفی می‌شوند.
اما آیا این طرح واقعا در زمینه جذب فارغ‌التحصیلان بیکار ساماندهی شده است یا خیر، موضوعی است که بازرس مجمع عالی کارگران کشور نسبت به آن واکنش نشان داد.
حمیدرضا امام‌قلی‌تبار که نسبت به وضعیت جامعه کارگری به شدت گلایه دارد، اجرای این طرح را به نوعی برده‌داری نوین کارگری اعلام کرد و گفت: در این طرح دولت فقط به دنبال پر کردن آمار اشتغال در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح نه تنها زمینه جذب افراد بیکار فراهم نمی‌شود بلکه با حضور فارغ‌التحصیلان بیکار در واحد تولیدی، زمینه بیکاری افراد داری سابقه 10 شاغل فراهم می‌شود.
بازرس مجمع عالی کارگران کشور یادآور شد: دولت با اجرای این طرح به دنبال آمارسازی در حوزه کار است تا بتواند فشار روانی ایجاد شده در سطح جامعه به دلیل بیکاری را کاهش دهد. با اجرای این طرح و بیکار شدن نیروی کاری فعال در واحدهای تولیدی و معرفی افراد به تامین اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری، بار مالی به سازمان تامین اجتماعی وارد می‌شود.
وی در پایان گفت: دولت در حالی تلاش دارد که بار روانی جامعه در ارتباط با بیکاری را کاهش دهد که هزینه‌ای جدی به تامین اجتماعی وارد شده و این در حالی است که دولت بدهی سنگین به تامین اجتماعی دارد و نسبت به پرداخت آن اقدامی انجام نداد.

منبع: راه دانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.