سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: تیم ایران در مسابقات قهرمانی جهان در سخت‌ترین گروه قرار دارد.

عطایی: در گروه مرگ قرار داریم/ ایتالیا و آرژانتین سیستماتیک بازی می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، بهروز عطایی درمورد شرایط تیم ملی والیبال جوانان ایران در اردوی تدارکاتی ترکیه اظهار داشت: شرایط کلی تیم خوب است. ما بعد از مسابقات کشورهای اسلامی خیلی سریع کار خودمان را شروع کردیم و به جمع ۱۴ نفره مان ۴ بازیکن دیگر اضافه کردیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم ضعف هایی که در بازی های کشورهای اسلامی داشتیم را ترمیم کنیم و در نهایت با گزینش ۱۴ نفر به اردوی تدارکاتی ترکیه آمدیم. در ادامه دو بازیکن دیگر از جمع ما جدا خواهند شد تا با ۱۲ بازیکن راهی مسابقات جهانی در جمهوری چک شویم. ما توسط ایتالیایی ها دعوت شدیم تا با حضور تیم های ایتالیا، ایران، آرژانتین و چین تورنمنتی ۴ جانبه برگزار کنیم که آنها هنوز هم تمایل دارند ما به آنجا برویم، اما ما تشخیص دادیم که در آن تورنمنت حضور نداشته باشیم. در ترکیه هم مهمان رسمی فدراسیون این کشور هستیم و تمام هزینه ها برعهده آنها است.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران خاطرنشان کرد: در ترکیه برگزاری ۴ دیدار تدارکاتی در برنامه ما قرار داشت که نخستین بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. سعی کردیم در نخستین دیدار تدارکاتی از تمام نفرات استفاده کنیم. به نسبتاً بازی قابل قبولی برگزار کردیم، اما برای مسابقات جهانی کیفیت تیم باید بالاتر برود. فکر می کنم راه سختی داریم، اما چند دیدار تدارکاتی و زمان باقی مانده فرصت مناسبی است تا برای مسابقات جهانی به اوج آمادگی برسیم.

عطایی درخصوص جدایی دو بازیکن و انتخاب ترکیب ۱۲ نفره عنوان کرد: ترکیب اصلی تیم ما تقریباً مشخص است. یک بازیکن دریافت کننده و یک لیبرو جمع ما را ترک خواهد کرد، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد که مجبور شویم دو لیبرو با خود به مسابقات جهانی ببریم. من در تمام دوران مربیگری خود زمانی که ۱۲ بازیکن داشتم از ۳ سرعتی زن استفاده می کردم و این بار هم شرایط اینگونه است.

وی با بیان اینکه ترکیه در چند سال اخیر برنامه خیلی خوبی برای رده های پایه دارد، گفت: آنها سال ۲۰۱۵ در مسابقات جهانی ششم شدند. چند سال قبل هم در مسابقات قهرمانی اروپا سوم شدند و سال ۲۰۱۵ تیم امید ترکیه آنها نایب قهرمان جهان شدند. ترکیه برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سید ۲ قرار داشت و فکر می کنم هنوز به دنبال پیدا کردن ترکیب اصلی خود هستند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران افزود: فکر می کنم در پایان ۴ دیدار تدارکاتی کادر فنی هر دو تیم تا حدود زیادی به اهداف خود نزدیک شوند. ترکیب اصلی ما مشخص است و سایر بررسی ها برای این است که اگر در شرایط سخت تیم اصلی نتوانست ما را به هدف برساند بازیکنان جایگزین بیشترین کمک را به ما بکنند. شاکله اصلی تیم جوانان در لیگ برتر در تیم کاله حضور داشت و ما شناخت خوبی از آنها داریم؛ ضمن اینکه هماهنگی خوبی هم وجود دارد.

عطایی درخصوص گروه بندی مسابقات جهانی تصریح کرد: می توان گفت گروه ایران سخت ترین گروه و به نوعی گروه مرگ مرحله مقدماتی است. تیم آرژانتین نایب قهرمان نوجوانان جهان است؛ ایتالیا هم تیم چهارم جهان است. اوکراینی ها هم نایب قهرمان اروپا است و در جوانان فوق العاده کار کرده است. تمام تیم های شانس صعود دارند و باید گفت که هیچ بازی نسبتاً آسان هم نداریم.

وی ادامه داد: ایتالیا و آرژانتین کشورهای صاحب سبک هستند و سیستماتیک بازی می کنند و پیروزی بر آنها بسیار سخت است. اوکراین تیم قدرتمندی هست، اما سیستم چندان پیچیده ای ندارد. روش بازی آنها بیشتر مبتنی بر فیزیک بدنی آنها است و سرویس های وحشتناکی می زنند. فکر می کنم آنها یکی از بهترین تیم هایی هستند که سرویس های کم نقصی می زنند. به نظرم گروه دوم هم با حضور ترکیه، روسیه، آمریکا و کوبا هم گروه دشواری محسوب می شود.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان با حضور ۱۶ تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها در گروه سوم با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اوکراین همگروه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.