خرم آباد- میراث کل میراث فرهنگی استان لرستان گفت: ساختمان مهمانسرای ارتش که در حریم قلعه فلک الافلاک قرار دارد تحویل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان می‌شود.

بخشی از حریم قلعه فلک الافلاک در خرم‌آباد آزادسازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان غلامرضا سلیمانی اظهارداشت: براساس توافقات انجام گرفته با نمایندگان نزاجا و قرارداد منعقدشده میان طرفین، جلسه آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک با حضور نمایندگان نیروی زمینی ارتش استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

وی افزود: در رابطه با تخلیه کامل حریم قلعه فلک الافلاک توسط ارتش و با توجه به اینکه یگان قرارگاه تاکتیکی خرم‌آباد به‌منظور تخلیه با مشکل مواجه است، ضمن تعاملات انجام گرفته مصوباتی ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد به‌منظور جمع‌آوری وسایل و تأسیسات متعلق به ارتش تا یکم تیر ماه ۹۶ مهلت داده شود و بعدازآن ساختمان مهمانسرا تحویل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شود.

وی بیان کرد: مصوب شد تعداد ۹ واحد سوئیت و رستوران برای مدت سه ماه در اختیار ارتش کماکان باقی بماند تا پس از تکمیل مهمانسرای جدید قرارگاه لشکر۸۴ خرم‌آباد اقدام به تخلیه کند و به مدت سه ماه به بانک حکمت ایرانیان مهلت داده شد تا پس از احداث سایت جدید نسبت به تخلیه و جابجایی اقدام کند.

سلیمانی گفت: یکی دیگر از مصوبات این جلسه این بود که دژبان ارتش در کنار واحد یگان حفاظت میراث فرهنگی ( ناجا ) کماکان تا تخلیه کامل حضورداشته باشد و درصورتی‌که استهال داده‌شده کافیت نکرد با توافق طرفین مدت‌زمان مجدد تمدید شود.

وی تصریح کرد: بنا شد  پیمانکار میراث فرهنگی با هماهنگی یگان حفاظت میراث فرهنگی در اراضی مذکور عملیات مرمت انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.