رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در استان‌های مختلف، با پدیده معلولیت و پنهان کاری مواجهیم یعنی خانواده ترجیح داده است که فرزندش را پنهان کند حتی از آموزش هم استفاده نکند تا همسایه‌اش متوجه نشود که چنین فرزندی دارد.

امکانات برای ارائه خدمات به تمام دانش‌آموزان استثنایی فراهم است/ با پدیده معلولیت و پنهان‌کاری مواجهیم

   به گزارش «قدس آنلاین»،  مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص تحصیل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کشور، اظهار داشت: در حال  حاضر از روش‌های مختلف مانند مدارس خاص، مدارس شبانه‌روزی و طرح تلفیقی و فراگیر استفاده می‌شود و برای تمام نوآموزانی که مورد ارزیابی قرار گرفته و دارای نیاز ویژه هستند، امکان تحصیل فراهم شده است.

وی با طرح این پرسش که «چرا یک عده از دانش‌آموزان استثنایی تحت پوشش نیستند؟»، گفت: این موضوع، یک مشکل فرهنگی است؛ ما در استان‌های مختلف، با پدیده معلولیت و پنهان کاری مواجهیم یعنی خانواده ترجیح داده است که فرزندش را پنهان کند حتی از آموزش هم استفاده نکند تا همسایه‌اش متوجه نشود که چنین فرزندی دارد.

قدمی در پاسخ به این پرسش که «مگر طرح سنجش در همه مناطق کشور اجرا نمی شود؟»، بیان داشت: در مناطق صعب‌العبور و یکسری مناطق اجرا نمی‌شود.

وی توضیح داد: سنجش ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام می دهیم و سال گذشته سنجش نوآموزان عشایری را به صورت رایگان انجام دادیم که یک میلیارد تومان، هزینه شد اما با همه اینها، مناطق صعب العبوری وجود دارد که اجرای آن سخت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حتی در تهران هم خانواده‌هایی را داریم که به دلیل همان مسائل فرهنگی، فرزند معلول خود را به مدارس استثنایی نمی‌فرستند که اگر شناسایی کنیم، از نظر امکانات آماده ارائه خدمات به همه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.