ساری- رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: دریا از بعد از ظهر پنجشنبه مواج شده و تا هفته آینده برای شنا توصیه نمی‌شود.

دریای مازندران تا شنبه هفته آینده مواج است/ شنا ممنوع

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر سلطانی اظهار کرد: براساس آخرین گزارش های هواشناسی در حال حاضر بیشینه ارتفاع موج در مناطق بندر امیرآباد و بندر نوشهر به ترتیب برابر ۱۴۰ و ۱۲۰ سانتی‌متر است.

وی با بیان اینکه براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی از عصر امروز شاهد کاهش موقتی ارتفاع موج خواهیم بود، اضافه کرد: از بعد از ظهر پنج‌شنبه با شروع وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید از سمت شمال غربی مجدداً دریا مواج شده و این وضعیت تا شنبه همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران ادامه داد: از بعد از ظهر فردا بیشینه سرعت باد در فراساحل شرقی استان تا ۱۷ و در فراساحل شرقی تا ۱۵ متر بر ثانیه و در نزدیک سواحل غربی تا ۱۵ و در نزدیک سواحل غربی تا ۱۲ متر بر ثانیه برآورد می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در فراساحل به حدود ۲.۵ و در نزدیک سواحل تا دو متر پیش‌بینی می‌شود.

سلطانی در پایان با اعلام اینکه از بعد از ظهر فردا با آغاز وزش باد، به‌تدریج دریا مواج شده و تا روز شنبه، شنا توصیه نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی و دیگر فعالان دریایی نیز نسبت به این وضعیت کاملاً هوشیار باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.