۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 539190

رشتخوار -دبیر نظام صنفی امور کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت:طلب کشاورزان گندمکار رشتخوار با گذشت یک ماه از برداشت و تحویل محصول ، پرداخت نشده و درصدی ازمطالبات جوکاران وچغندر کاران این شهرستان هنوز باقی مانده است.

طلب گندمکار ان رشتخواری پرداخت نشد

‌حسین چوپان در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین بدون اشاره به میزان مطالبات کشاورزان رشتخوار اظهار کرد: بنا بر وعده مسئولان مقرر شده تا هفته آینده قسمتی از طلب کشاورزان پرداخت شود.

وی گفت: متاسفانه کشاورزان پول فروش محصول گندم  را هنوز دریافت نکردند  که این امر  باعث شده عده ای از کشاورزان بدهکار  تحت  فشار چک های صادر شده خود از سوی طلبکاران  و بانک ها قرار گر فته و حتی  پول دیرکرد دریافت کنند اما کسی پاسخگوی تأخیر در پول گندم به آنان نیست.

سید حسن حسینی یک کشاورز گندمکار و عضو شورای اسلامی در منطقه جنگل هم به خبرنگار قدس آنلاین گفت:بخش جنگل از توابع رشتخوار منطقه زرخیز کشت گندم است که بیشترین تولید گندم شهرستان را به خود اختصاص داده و با گذشت حدود یک ماه از تحویل گندم به سیلو ها هنوز ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی با ذکر این که اکثر کشاورزان با مراجعه چندین بار به مراکزخرید و اداره  تعاون برای دریافت  وجه گندم هنوز جوابی نشنیده  اند وحتی عده ای از بدهکاران گندم در این شهرستان به  زندان افتادند.

به گفته وی حق کشاورزی که ۸ ماه شبانه روزی برای به بار نشتن محصول گندم با دهان روزه و گرمای ۴۰ درجه کویر جنگل تلاش می کند  این نیست که طلب گندمکاران پرداخت نشود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار هم در این خصوص با یک خبر خوش به کشاورزان گندمکار به خبرنگار قدس آنلاین گفت:به بنا به اظهارات مدیر شرکت غله خراسان رضوی طلب گندمکاران استان از هفته آینده پرداخت می شود.

محمد رضا عباسپور  اظهار داشت:در سال جاری رشتخوار تا این تاریخ با خرید ۱۸ هزار و ۲۰۰ تن محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، با افزایش ۱۵ درصدی خرید تضمینی روبر و هستیم.

وی گفت:پیش بینی شده تا پایان فصل خرید تضمینی گندم این رقم به  بیش از ۱۹ هزار تن  در رشتخوار برسد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت:میزان بارندگی سال جاری  نسبت به سال گذشته تغییر نداشته و پراکنش آن هم بسیار نامناسب بوده است، بطوری که بیشتر ۱۳۸میلی متر کل بارندگی شهرستان در ما ههای بهمن و اسفند اتفاق افتاده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت:مزارع کشاورزی شهرستان رشتخوار هم در سال گذشته در دو نوبت "اوایل آذر و بهمن ماه گذشته دچار سرما زدگی شد.

عباسپو خاطر نشان کرد:تحویل یک هزار تن بذر اصلاح شده به کشاورزان ، تغذیه مناسب و کنترل آفات واستفاده از کودهای شیمیایی و ارتقای مکانیزاسیون در سال جاری مهم‌ترین علت افزایش تولید گندم درشهرستان رشتخوار  است .

این مسئول با ذکر این که در سال جاری تاکنون ۴هزارو ۲۰۰ تن جو و ۱۶۵تن کلزا بصورت تضمینی از کشاورزان رشتخوار  خریداری شده اظهار داشت:عمده وجه جو و کلزا به کشاورزان شهرستان رشتخوار پرداخت شده است. رشتخوار دارای ۶هزارو۴۰۰هکتار اراضی زیر کشت گندم دارد ودر حال حاضر  ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصولات باغی و زراعی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.