گناباد-امام جمعه گناباد در جلسه شورای زکات شهرستان بر پرداخت زکات فطریه به محرومین تاکید کرد.

اولویت هزینه کرد زکات فطریه باید به محرومین باشد

به گزارش قدس انلاین امام جمعه گناباد صبح پنجشنبه  در جلسه شورای زکات شهرستان که با حضور مسولین در محل دفتر امام جمعه برگزارشد بر پرداخت زکات به محرومین تاکید کرد وگفت: زکات جمع اوری شده در روستاها و مناطق محروم باید به محرومین همان منطقه پرداخت شود و سپس به کارهای عمرانی بپردازند.

حجت السلام حسن صادقی افزود:حضور پر رنگ اعضای شورای زکات در روستاها می تواند موثر باشد و به منظور تشویق مردم به پرداخت زکات می توان از افراد ی که بیشترین پرداخت را داشته اند تقدیر نمود.

فرماندارگناباد هم در این جلسه بر تقویت شورای های فرعی زکات در روستاها تاکید کرد وگفت:تبین  فلسفه زکات  یکی از وظایف اعضا و تمام مردم می باشد.

محمد علی نبی پورافزود:هر مقدار زکات جمع اوری شده درروستا در کارهای عمرانی همان محل هزینه میشود که این عمل باعث تشویق مردم به پرداخت زکات می گردد.

مسول کمیته امداد امام خمینی و دبیر شورای زکات شهرستان هم گفت :در سال گذشته حدود ۶میلیارد ریال زکات جمع اوری شده که از این مبلغ ۴میلیارد ریال صرف کارهای عمرانی و ۲میلیارد ریال ان به محرومین پرداخت شده است.

هادی آریان نژادافزود: در سال گذشته ۴۵۰میلون ریال زکات فطریه در شهرستان جمع اوری شده است و پیش بینی می شود امسال هم همین مبلغ جمع اوری شود. وی افزود:در ۲۵ روستا ستاد فرعی زکات تشکیل شده ودر ۸روستا روحانی مستقر در روستا با این ستادها همکاری دارند.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد هم گفت :علی رغم خشک سالیها در شهرستان کشاورزان و مردم در پرداخت زکات واجب کوتاهی ندارند.

علیرضا حسین زاده گفت :امسال تا کنون۱۶۰۰تن جو و بیش از ۱۱۰۰تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده است که  هنوز هم ادامه دارد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.