زنجان- فرماندار شهرستان زنجان اظهار کرد: آموزش و پرورش همواره در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و در اختیار گذاشتن امکانات پیش‌قدم بوده است.

آموزش و پرورش در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت پیش‌قدم باشد

  به گزارش قدس آنلاین، رسول بیات در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان، گفت: در ماه اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را پشت سر گذاشتیم که در این ‌خصوص آموزش و پرورش حضور موثری داشت؛ چه در بین کاندیداها و چه در بخش اجرایی کاملا اخلاق‌مدارانه رفتار کرد.

  وی افزود: در بعد تامین نیروی انسانی و بخش اجرایی اگر حضور پررنگ آموزش و پرورش نبود سختی و مشکل در انجام امور پیش می‌آمد. همچنین در بعد فعالیت اجتماعی و مشارکت حداکثری نیز نقش فرهنگیان پررنگ بود و در مجموع نقش بزرگی در اجرای انتخابات ایفا کردند.

  این مسئول با اشاره به قرار گرفتن در شب‌های قدر و سالروز شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: ما شیعیان پیرو امامی هستیم که معتقدیم گر چه انسانی معمولی بود اما یک انسان کامل بود و افراد نیز از زوایای مختلف شخصیت ایشان را ترسیم می‌کنند و عناوین مختلفی را به ایشان نسبت می‌دهند اما آنچه مهم به نظر می‌رسد آن است که همه این ترسیم‌ها و عناوین از آن این شخصیت بزرگوار است.

  فرماندار شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: در این ایام همه افراد به خصوص کسانی که خاستگاه فرهنگی دارند باید با مطالعه تاریخ اسلام و این بخش از وقایع و زندگی سیاسی امام علی (ع) به خصوص در پنج سال آخر عمر ایشان، ببینند که امام علی (ع) با سه گروه ناکثین و مارقین و قاسطین چگونه برخورد کردند. متاسفانه برخی از مبلغان تنها از یک منظر نگاه می‌کنند اما امام علی (ع) همواره تمامی ابعاد و زوایا را در نظر داشتند و در حکم‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود، تمامی ابعاد را در نظر می‌گرفتند.

  بیات اظهار کرد: شب‌های قدر را باید قدر بدانیم و توجه داشته باشیم که ولادت در کعبه و شهادت در مسجد و همزمانی آن با ایام قدر، نشان از بزرگی شخصیت این امام بزرگوار دارد و این تقارن معنادار است و حکمتی در آن نهفته است.

  این مسئول در ادامه به موضوع اوقات فراغت پرداخته و عنوان کرد: اوقات فراغت تنها مختص تابستان نیست، بلکه در تمام طول سال باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت کوشید اما آنچه اهمیت دارد اینکه اوقات فراغت در تابستان بیشتر شده و به تبع آن از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم در این زندگی مدرن و ماشینی اوقات فراغت دارند و ما باید متولی غنی‌سازی اوقات فراغت آنان باشیم.

  فرماندار شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش توجه داشته باشد که اگر دستگاه‌ها در این زمینه امکانات خواستند در ارائه آن دریغ نکنند و اتفاقا باز بودن درب مدارس در زمان اوقات فراغت و برای همه فعالیت‌ها مفید خواهد بود که خوشبختانه آموزش و پرورش همواره در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و در اختیار گذاشتن امکانات پیش‌قدم بوده است.

  بیات تصریح کرد: در خصوص اعزام به اردوها، مسابقات و دوره‌ها نیز بدانیم که این دوره‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند چرا که از طرفی فردی که اعزام می‌شود نماینده کل استان است و افتخارآفرینی می‌کند و از طرفی در این اعزام افراد احساس هویت و شخصیت پیدا می‌کنند و چه بسا که از درون همین مسابقات قهرمانان بسیاری پرورش می‌یابند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.