قوچان- شهردار قوچان گفت: ۷۰ درصد از آسفالت معابر شهری قوچان فرسوده است و نیاز به آسفالت دارد.

۷۰ درصد از آسفالت معابر شهری قوچان فرسوده است

به گزارش قدس آنلاین، شهردار قوچان ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان در خصوص طرح جامع پسماند قوچان گفت: با هماهنگی استانداری خراسان رضوی، قراردادی با سازمان پسماند مشهد در حال انجام است که دو مقوله معدن زباله و تفکیک زباله از مبدأ در آن پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان جهت اجرای این پروژه پیش‌بینی‌شده اظهار داشت: مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از این اعتبار برای معدن زباله شهرهای قوچان، باجگیران و چکنه جذب‌شده است و مابقی مبلغ جهت تفکیک از مبدأ می‌باشد که تاکنون تخصیصی انجام‌نشده است.

عباس کاظمی ادامه داد: تفکیک مبدأ در چهار نقطه از شهر که دارای ساختمان‌های مرتفع و با تراکم جمعیت زیاد انجام‌شده است، سطل‌های زباله و کانکس‌های موردنیاز خریداری‌شده، ولی به جهت کمبود اعتبار نمی‌توان آن‌ها را از شرکت تحویل گرفت.

شهردار قوچان در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در پارک عشایری شهرک بابیان این مطلب که پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۵ در صد است اظهار داشت: کل اعتبار هزینه شده تاکنون برای این پروژه ۳۸۰ میلیون تومان است که همه مبلغ آن از منابع داخلی و درآمدی شهرداری تأمین‌شده است که انشاء ا... تا ۲۰ روز آینده کل پروژه تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت آسفالت سطح معابر شهر قوچان نیز اظهار داشت: وضعیت آسفالت شهر بسیار خراب است و ۷۰ درصد معابر نیاز به آسفالت دارد.

عباس کاظمی ادامه داد: در سه‌ماهه اول سال ۹۶ میزان تولید آسفالت شهرداری ۷۵۰۳ تن بود که در مدت مشابه با سال گذشته ۲۶۷۲ تن تولید داشته‌ایم و در خصوص میزان آسفالت معابر اصلی شهری در سه‌ماهه اول امسال ۱۶۹۳۵ مترمربع که در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۷۸۴ مترمربع و نیز آسفالت معابر فرعی در سه ماه اول امسال ۵۸۰۹۵ مترمربع که نسبت به سال گذشته ۱۶۷۸۴ مترمربع انجام‌شده است.

وی با اشاره به این مطلب که تمامی بدهی‌های پیمانکاران شهرداری تا پایان سال ۹۵ تسویه شده است تصریح کرد:

بودجه سال ۹۵ شهرداری قوچان مبلغ ۲۶ میلیارد تومان بوده است که در سال ۹۶ با ۱۴ درصد افزایش اعتبار به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص مشکلات آلایندگی ناوگان اتوبوس‌رانی قوچان اظهار داشت: این ناوگان قدیمی است و بالای ۱۴ سال عمر دارد و به علت نبود بودجه‌ای مشخص جهت طرح جایگزینی نمی‌توان کار خاصی برای آن انجام داد و باید به همین منوال ادامه پیدا کند.

شهردار قوچان بابیان اینکه از مهرماه سال ۹۴ هیچ هزینه‌ای بابت یارانه بلیط به سازمان اتوبوس‌رانی قوچان پرداخت‌نشده و بدهی این سازمان نیز مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان است خاطرنشان کرد: برنامه دولت در سال ۹۲ واگذاری بخشی از سازمان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی بود، که متأسفانه در قوچان بخش درآمدزای این سازمان یعنی حومه و روستاها به بخش خصوصی واگذار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.