خرم آباد- رئیس عتبات عالیات استان لرستان گفت: تمامی موکب‌هایی که در مرز ایران و داخل کشور عراق برای پذیرایی و اسکان زائران لرستانی در نظر گرفته می‌شود باید دارای شناسنامه و پروانه موکب‌داری از ستاد بازسازی عتبات عالیات باشند.

موکب‌های استان لرستان در مرز ایران و عراق باید دارای پروانه موکب‌داری باشند

به گزارش قدس آنلاین، اصغر حقی پور ظهر شنبه در ستاد اربعین استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: در بحث خدمت رسانی به زائران اربعین سال 94 و 95 از استان لرستان به عنوان یک استان  نمونه تقدیر کردند.

وی افزود: امسال برخلاف سال گذشته برای نخستین بار تمامی موکب‌هایی که در مرز ایران و داخل کشور عراق برای پذیرایی و اسکان زائران مستقر می‌شود باید دارای شناسنامه و پروانه موکب‌داری از ستاد بازسازی عتبات عالیات باشند.

رئیس عتبات عالیات استان لرستان عنوان کرد: امسال موکب‌ها به طور حتم باید دارای کد باشند و براساس بخش نامه و دستور العمل‌های ابلاغ شده هیچ خدماتی توسط دولت ایران  و عراق به موکب‌های فاقد شناسنامه ارائه نمی‌شود.

وی بیان کرد: برای اطلاع رسانی این موضوع با صدا و سیمای استان لرستان مکاتبه‌ای انجام شده است تا نسبت به فراخوان و تیزر تبلیغاتی اقدام کند.

حقی پور تصریح کرد: افراد که متقاضی برپایی موکب هستند برای شناسنامه دار کردن موکب و انجام فعالیت به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: به موکب‌هایی که خوب عمل کنند مجوز یک ساله‌ای به آنها اعطا می‌شود و درصورت عملکرد خوب مجوز آنها برای سه سال دیگر تمدید می‌شود.

رئیس عتبات عالیات استان لرستان اظهارداشت: در حال حاضر سه موکب با ظرفیت بیش از پنج هزار نفر پذیرایی روزانه در سه وعده و اسکان حدود دو هزار نفر در کربلا و نجف ثبت نام انجام شده است.

وی افزود: موکب‌داران بعد از صدور شناسنامه و پروانه موکب‌داری، برای اسکان و پذیرای زائران و حمل و نقل گمرکی نسبت به انعقاد تفاهم نامه به ستاد بازسازی عتبات عالیات اقدام کنند.

حقی پور عنوان کرد: در کشور عراق زیرساخت‌های مور نیاز در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قررار می‌گیرد تا نسبت به ظرفیت بین موکب‌های استان لرستان توزیع شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.