اهواز- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ظرفیت نیروگاه های استان  خوزستان در شروع به کار دولت تدبیر، حدود ۱۲ هزار مگاوات بود که تصمیم دولت برای افزایش این ظرفیت، رساندن آن به عددی فراتر از ۱۸ هزار مگاوات است که در این خصوص برنامه ریزی های متعددی انجام شده است.  

افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه های خوزستان 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هوشنگ فلاحتیان در آیین آغاز عملیات اجرایی دومین نیروگاه سیکل ترکیبی(راندمان بالا) اندیمشک که ظهر امروز در سالن اجتماعات سدکرخه اندیمشک برگزارشد، با بیان اینکه کار افزایش مگاوات از نیروگاه های ماهشهر و بهبهان شروع شد افزود: در ادامه این عملیات، سال گذشته ۶۴۰ مگاوات در ماهشهر و ۳۲۰ مگاوات در بهبهان این افزایش صورت گرفت.  

وی با بیان اینکه افزایش بیش از ۱۸۰ مگاواتی را تا هشت ماه دیگر از طریق فاز بخار نیروگاه بهبهان در برنامه داریم، اظهار کرد: موافقت اصولی حدود ۶ هزار مگاوات برای خوزستان نیز کسب شده است؛ ضمن این که پیگیری جهت استفاده از فاینانس خارجی برای این مورد هم در حال انجام است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ضمن ابراز امیدواری از باز شدن گره های سرمایه گذاری  با اشاره به جایگاه اول خوزستان در تولید برق کشور گفت:   بخش قابل توجهی از این رتبه مربوط به نیروگاه های برق آبی است که در ساعاتی مشخص وارد مدار شده است و در سایر ساعات امکان استفاده از آن به دلیل لزوم تأمین آب وجود ندارد.  

فلاحتیان در ادامه با اشاره به نعمت های خدادادی در خوزستان افزود: این استان ظرفیت بسیار قابل توجهی برای توسعه، پیشرفت و اشتغال دارد.  

وی به پتانسیل های خوزستان اشاره کرد و با بیان این که اراضی بسیار حاصلخیز، طبیعت مناسب برای ایجاد اشتغال و صنعت و ظرفیت برای کشاورزی با تکنولوژی های جدید در خوزستان وجود دارد به بیان ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک پرداخت و عنوان کرد:  این نیروگاه نباید اشتغال ایجاد کند بلکه باید باعث اشتغالزایی با رخ دادن فعل شود. یعنی برق باید تولید شود و بین صنعت، کشاورزی، مسکن و سایر بخش ها توزیع و در نهایت منجر به اشتغالزایی شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: مردم باید به قدرت ریسک، سرمایه گذاری و تفکر به تولید ثروت و این همه نعمت های الهی که در آن قرار گرفته اند واقف باشند.
 ضمن اینکه هر کسی در هر نقطه از این استان برای ایجاد اشتغال و توسعه استان نیاز به برق داشته باشد مسئولان در کنار او هستند و خدمات مورد نیاز هم داده می شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه افزود: بستر سرمایه گذاری در خوزستان کاملا فراهم است و مردم و مسئولان باید فضا را برای سرمایه گذاری بیشتر در این استان فراهم کنند.  

وی با بیان اینکه منابع مردم بیش از منابع مشخص دولتی است، به زیرساخت های موجود در خوزستان اشاره کرد و با بیان اینکه این زیرساختها در کمتر استانی وجود دارد، افزود: باید به کسانی که دارای سرمایه هستند انگیزه داده شود و شرایطی برای اعتماد به اشتغالزایی در استان مهیا شود.

فلاحتیان تاکید کرد: باید برق مورد نیاز خوزستان که اهمیت بسیار بالاتری از سایر استان ها دارد را تأمین کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان، اوج مصرف برق در استان خوزستان را حدود ۷ هزار و ۸۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: در همین شرایط پیک بار تهران با آن وسعت یعنی (حدود چهار و نیم میلیون مشترک) حدود ۸ هزار و ۸۰۰ مگاوات است. شرایط مختلف آب و هوایی در مصرف برق تأثیر دارد اما دقت در نحوه مصرف انرژی نیز تأثیر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.