بجنورد- با برگزاری نخستین نشست طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی به ریاست استاندار خراسان شمالی، گسترش مشارکت های آحاد مردم به ویژه خیران در این عرصه هدف گذاری شد.

طرح توسعه مشارکت مردمی در تحقق امنیت عمومی در خراسان شمالی کلید خورد

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی در این جلسه ارتقای سطح مشارکت مردم در تأمین امنیت را یکی از برنامه های کاری این دولت دانست.

محمدرضا صالحی گفت: نقش و جایگاه مردم در نگاه حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و دکتر روحانی رئیس جمهوری همواره ممتاز و برجسته بوده و حضور آنان در هر یک از صحنه های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مسبب پیروزی های بزرگی شده است.

وی اعتماد واقعی به مردم و اجتناب از نگاه تزئینی به حضور یا رأی و نظر آحاد ملت را زمینه ساز اجرای با قدرت برنامه ها در مقاطع مختلف انقلاب برشمرد و تصریح کرد: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی در ۱۹ اردیبهشت ۹۵ که خواهان اتخاذ سازوکاری از سوی وزارت کشور و نیروی انتظامی شدند تا پشتیبانی مردم از این نهاد حافظ نظم و امنیت عمومی گسترش یابد، این ستاد کار خود را آغاز کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که اقدامات در دستور کار ستاد در نهایت به نهادینه سازی حضور و نقش مردم در تحقق امنیت پایدار منجر شود.

رئیس شورای تأمین خراسان شمالی با قدردانی از اعلام آمادگی امامان جمعه و صاحبان تریبون برای تشویق مردم به ویژه خیران برای حضور پررنگ تر در پشتیبانی از نیروی انتظامی، بر نقش آفرینی صدا و سیما، خانه خیران، نهاد متولی وقف و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این زمینه تأکید کرد.

صالحی گفت: کارگروهی با مسئولیت فرماندهی انتظامی استان برای شناسایی نیازها و تعیین اولویت های این نیرو در توسعه نظم و امنیت عمومی تشکیل شود تا برای بهره گیری از ظرفیت های مردمی و خیران در پشتیبانی از پاسخگویی به این نیازها تصمیم گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به نمونه هایی از همگانی کردن نظم و امنیت عمومی در دنیا به ویژه برون سپاری موفقیت آمیز بسیاری از وظایف نیروی انتظامی در قالب راه اندازی مراکز پلیس ۱۰+ تصریح کرد: با توجه به ابلاغ منشور حقوق شهروندی در این دولت که یکی از مصادیق آن، حق امنیت در همه ابعادش است، می توان راهکارهای مناسبی برای مشارکت داوطلبانه مردم در این حوزه یافت.

محمدتقی ایرانی تحقق این امر را مستلزم آموزش عمومی در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه و تشویق خیران و واقفان به مشارکت در این عرصه دانست.

حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز آمادگی این نهاد را برای تشویق آحاد مردم به ویژه واقفان و خیران در تأمین بخشی از هزینه های تأمین امنیت اعلام کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز هدف از تشکیل این ستاد و اجرای این طرح را کمک به ارتقای کارایی پلیس در انجام وظایف، افزایش احساس امنیت عمومی و ارتقای سطح رضایتمندی مردم و تقویت حضور ناجا در پهنه سرزمینی کشور دانست.

سردار مظاهری با اشاره به ارتقای سطح اعتبارات و امکانات این فرماندهی در پی سفر مهرماه ۹۱ مقام معظم رهبری و کاروان تدبیر و امید در سال ۹۴که به توسعه تشکیلاتی این نیرو در استان منجر شد، ادامه داد: ازجمله اولویت های استان در این زمینه می توان به لزوم احداث پاسگاه انتظامی چمن بید در مانه و سملقان، زرق آباد اسفراین و حصارگرمخان در بجنورد، هم چنین احداث کلانتری دوم شیروان، پاسگاه انتظامی دوراهی دشت و روستاهای خرتوت در مانه و سملقان و چری در فاروج اشاره داشت.

وی با قدردانی از اهتمام فرمانداری ها و شهرداری های استان به تأمین ساختمان پاسگاه های پلیس در مناطق مختلف، بهره گیری بیشتر از ظرفیت خیران امنیت ساز و مشارکت های مردمی را برای تأمین بخشی از هزینه های امنیت عمومی خواستار شد.

در پایان نشست پس از اظهارنظر هر یک از اعضای حاضر در جلسه و به دستور استاندار مقرر شد، کارگروهی برای تعیین اولویت های تشکیلات پلیس در استان، تشکیل و سپس برای بهره گیری از ظرفیت های مردمی و تأمین بخشی از هزینه ها تدابیر لازم اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.