وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کابینه دولت دوازدهم حزبی و جناحی نیست گفت: امروز دو هزار و ۴۴ روستای استان کرمان به اینترنت مجهز شد.

کابینه دولت دوازدهم حزبی نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی ظهر پنج شنبه  در بیست و چهارمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت و عنبرآباد، اظهار کرد: در استان کرمان مسئولان با رویکردی نو در راستای توسعه استان گام برداشته اند و مثلث توسعه اقتصادی یک ایده مبتکرانه است.

وی افزود: دولت باید در جهت آبادانی و توسعه کشور کوشا باشد و هر منطقه ای به هر دلیلی توسعه یافتگی کمتری دارد، مورد توجه قرار دهد.

واعظی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید، با کمک بخش خصوصی و بانک ها توانست در راستای محرومیت زدایی گام بردارد، گفت: شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در شهرستان جیرفت یک گام در جهت تمرکززدایی است و این خود یک راهکار برای جهش و توسعه مناطق محروم و کم برخوردار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه مشارکت گسترده مردم در انتخابات را نشان دهنده اقتدار کل کشور دانست و افزود: همه بدانند از روز ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ یک وحدت آغاز شد؛ این در حالی است که آقای روحانی رئیس جمهور کل مردم ایران است و وظیفه کارگزاران این است که خدمت گذار همه مردم باشند.

وی ادامه داد: کابینه وزرای مورد نظر رئیس جمهور متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست بلکه هدف تلاش برای دولتی کارآمدتر و منسجم تر از دولت قبل با توجه به تجارب گذشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید به اینکه آبادانی و توسعه مناطق کم برخوردار و محروم از اولویت های دولت دوازدهم است، عنوان کرد: با عنایات و کمک های مقام معظم رهبری و مردم بسیاری از موانع را برطرف خواهیم کرد زیرا وقتی استان ها و مناطق محروم در هر زمینه ای پیشرفت داشته باشند آن زمان، زمان موفقیت دولت است.

عرضه محصولات در بازارهای جهانی لازمه توسعه یافتگی است

واعظی شناسایی بازارهای جهانی و عرضه محصولات در این بازارها را در راستای توسعه یافتگی ضروری دانست و گفت: بازار روسیه با توجه به مشکلاتی که با اتحادیه اروپا دارد یک بازار بسیار بزرگی است و این در حالی است که می تواند بازار خوبی برای صادرات محصولات ایرانی باشد.

وی بیان داشت: در منطقه جیرفت و عنبرآباد با صادرات محصولات گلخانه ای و ورود ارز به این مناطق می توان در جهت توسعه یافتگی گام برداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عنوان کرد: دولت باید  بخش خصوصی را فعال کند و بستر را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کند.

برخورداری ۲۰۴۴ روستا از اینترنت

واعظی ادامه داد: امروز ۲۳۰ روستای این منطقه به اینترنت و دو شهر هم نسل اینترنت سه و چهار متصل می شوند و در مجموع برای جیرفت و عنبرآباد ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: در تلاشیم که تا پایان سال جاری ۲۴۴ روستا به اینترنت، چهار شهر به اینترنت نسل سه و دو شهر دیگر به اینترنت نسل چهار مجهز شوند که در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال در این زمینه سرمایه گذاری می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  گفت: اقدامات خوبی در استان کرمان انجام شده و امروز دو هزار و ۴۴ روستا به اینترنت متصل خواهند شد و به ۲۴ شهر هم اینترنت نسل چهارم اختصاص می یابد.

وی گفت: در این دولت هفت هزار و ۱۵۵ زیر ساخت اینترنت، مخابرات ای تی دی سرمایه گذاری کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال  جاری ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۱۵ شهر نسل سوم، شش شهر نسل چهارم، با اعتباری بالغ بر دو هزار  و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.