گناباد- شهردار گناباد گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه مرمت بافت تاریخی با آن مواجه هستیم طولانی شدن روند پاسخگویی کارشناسان میراث فرهنگی است.

انتقاد شهردار گناباد از طولانی شدن پاسخگویی میراث فرهنگی به استعلامات

به گزارش قدس انلاین شهردار گناباد در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی گناباد که صبح شنبه در محل سالن کنفرانس شهرداری این شهر برگزار شد گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه مرمت بافت تاریخی با آن مواجه هستیم طولانی شدن روند پاسخگویی کارشناسان میراث فرهنگی می باشد.

علی تقوی عنوان کرد: در اوضاع نابسامان ساخت و ساز برخی از پرونده های ساخت و ساز حدود ۳ سال است که منتظر جواب استعلام میراث فرهنگی مانده است.

شهردار گناباد تاکید کرد: باید فضایی ایجاد کرد تا سرمایه گذاران و مردم بتوانند وارد حوزه گردشگری شوند.

تقوی گفت: در مواردی مردم به علت عدم پاسخ استعلام میراث فرهنگی مجبور به ساخت و ساز های غیر مجاز می شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد هم با انتقاد از عدم اطلاع رسانی جلسات کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: حضور مسئولین میراث فرهنگی در جلسات معماری و شهرسازی جهت اظهار نظر در خصوص بافت شهری ضروری است اما تاکنون از مسئولین این اداره جهت شرکت در جلسات معماری و شهرسازی گناباد دعوت به عمل نیامده است.

علیرضا شناسایی ادامه داد: نباید تمام بناهای قدیمی را جز بافت فرسوده دانست چرا که بخشی از بافتی که امروزه به عنوان بافت فرسوده شناخته می شود جز بافت های تاریخی و با ارزش شهر گناباد است که تعدادی از آنها ثبت ملی می باشند.

شناسایی تاکید کرد: در راستای توسعه گردشگری گناباد نیاز است توجه بیشتری به بافت های تاریخی شهر گناباد و احیای آن شود.

وی افزود: محله سرتراز گناباد در گذشته از بافت تاریخی با ارزش برخوردار بود که اکنون با تخریب ها و نوسازی های انجام شده اثر کمی از آن بجا مانده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد افزود: حفظ شکل و ساختار اصلی کوچه باغ ها، اجرای سفره خانه های سنتی، مرمت آب انبار ها و... شرایط جذب بیشتر گردشگران را فراهم می سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.