۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: 545413

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بر لزوم ارتقای سهم ایران در شهرهای خلاق و نیز افزایش میزان صادرات صنایع‌دستی ایرانی به فرانسه تأکید کرد.

صادراتی که باید به فرانسه افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین، بهمن نامورمطلق که به‌عنوان نماینده ایران و اصفهان برای حضور در «اجلاس شهرهای خلاق یونسکو» در فرانسه حضور یافته است، با علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه، دیدار کرد و با تشریح موارد مطرح‌شده در این دیدار اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرهای خلاق یونسکو طرحی برای توسعه بر پایه فرهنگ در دنیا محسوب می‌شود، باید در این زمینه بیش‌ازپیش تلاش کنیم تا رتبه کشورمان را در این حوزه نیز ارتقا دهیم و در این دیدار سفیر ایران در فرانسه، از اینکه سطح روابط سیاسی و اقتصادی ایران، با وجود مشکلاتی که برخی کشورها ایجاد می‌کردند همچنان در سطح بالایی قرار دارد، اظهار خوشحالی کرد و در این زمینه نیز توضیح داد که در چند زمینه مهم، ازجمله نفت و خودروسازی، قراردادهای خوبی بسته شده است. با وجود این، در چنین شرایطی به‌ویژه از حوزه‌های مشترک با همسایگان بهره‌برداری ایران ارتقا می‌یابد.

نامور‌مطلق یادآور شد: موضوع دیگری که در این نشست مطرح و در مورد آن گفت‌وگو شد، وضعیت صنایع‌دستی و گردشگری بود و تأکید شد که افزایش ورود گردشگران فرانسوی به ایران در چند سال اخیر نشانه بسیار خوبی برای تحکیم و ارتقای سطح روابط دو کشور خواهد بود. همچنین افزایش صادرات صنایع‌دستی و ورود گردشگران فرانسوی به فرانسه می‌تواند به رونق اقتصادی و فرهنگی ایران بسیار کمک کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: کم بودن سهم ایران از بازار اروپا و فرانسه و لزوم افزایش آن، ضرورت حضور مؤسسات تجاری صنایع‌دستی و آژانس‌های گردشگری در ایران و فرانسه و نیز پیوستگی فرهنگی و اجتماعی قراردادها از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شدند. ضمن اینکه سفیر ایران در فرانسه ابراز تمایل کرد که در بازگشت به ایران ملاقاتی با خانم زهرا احمدی‌پور - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته این اجلاس، شهر اصفهان به‌عنوان ”شهر خلاق صنایع‌دستی“ و شهر رشت به‌عنوان ”شهر خلاق صنایع غذایی“ انتخاب شدند که می‌تواند فتح باب خوبی باشد برای انتخاب شهرهای خلاق دیگری از ایران تا بتوان ظرفیت‌های بی‌بدیل ایران را در عرصه‌های خلاقانه گوناگون به‌نمایش گذاشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.