رئیس جمهور روسیه در پایان نشست جی ۲۰ با اشاره به تفاوت شخصیت تلویزیونی رئیس جمهور آمریکا با شخصیت واقعی وی تاکید کرد که سرنوشت سوریه را مردمش تعیین می کنند نه «تیلرسون».

از ترامپ مجازی تا ترامپ واقعی/ سرنوشت سوریه را مردم تعیین می کنند

به گزارش قدس آنلاین،  «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهور روسیه در پایان نشست جی ۲۰ گفت ترامپ تلویزیونی با ترامپ واقعی فرق دارد و او حرف مخاطب خود را درک می کند.  

پوتین با اشاره به  دیدار روز گذشته‌اش با ترامپ، گفت که آن ها توانسته‌اند رابطه‌ای دوجانبه با یکدیگر ایجاد کنند.

وی افزود: ترامپی که در تلویزیون می‌بینید با ترامپ واقعی فرق دارد. او آدم خاصی است، منظور شما را می فهمد، کلمات شما را بسیار سریع تحلیل می‌کند و می‌تواند به سوالات پاسخ دهد.

رئیس جمهور روسیه گفت: پولشویی، فرار از پرداخت مالیاتی، مبارزه با تروریسم موضوع اصلی مذاکرات اجلاس گروه بیست در هامبورگ بود.

وی خاطرنشان کرد اگرچه اجلاس گروه ۲۰، بیشتر بر مبنای اقتصادی است، اما در این میان مسائل بسیار زیادی از جمله مسائل سیاسی و دیگر مسائل با ماهیت سیاسی مطرح گردید. اما با این وجود موضوع اصلی این اجلاس، توسعه اقتصاد جهانی و تمرکز بر آن بود.

به عقیده پوتین، اعضای این اجلاس بر پایداری اقتصاد جهانی به توافق رسیدند. و او معتقد است این توافق بسیار مهم است، تا همه بتوانند با هم بر روی یک استاندارد واحد کار کنند.

پوتین عنوان کرد که مسئله مبارزه با تروریسم یکی دیگر از مسائل مهم مورد بحث در این دیدار بوده است.

پوتین در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به تفاوت مواضع دولت کنونی آمریکا با دولت قبلی، گفت: فکر می‌کنم موضع ایالات متحده در قبال سوریه اکنون کمی عملگرایانه ‌تر شده باشد.

رئیس جمهور روسیه به مناطق کاهش تنش اشاره کرد و گفت ایجاد این مناطق، یک گشایش محسوب می شود و حاصل همکاری ما با آمریکا است. و حفظ تمامیت ارضی سوریه مهم ترین مسئله مورد مناقشه در این مسئله است.

پوتین با اشاره به صحبت های «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در مورد سوریه و «بشاراسد» رئیس جمهور سوریه گفت: من به تیلرسون احترام می گذارم و با او رفاقت دارم اما سرنوشت سوریه را مردم این کشور مشخص می کنند و نه تیلرسون.

منبع: راسیسکایا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.