کاشان- نماینده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه یکی از امور هنرمندان تفسیر درست جایگاه رهبری در جوامع است گفت: یکی از مفقودات امروز رهبری و جایگاه آن است.

هنرمندان جایگاه رهبری را به درستی تبیین کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر یکشنبه در دیدار با اعضای انجمن سینمای جوان کاشان ضمن عرض تبریک به مناسبت پیروزی‌های کسب شده در موصل عراق اظهار داشت: این پیروزی جایگاه توحید را نشان داد و این پیروزی مسئله دین، ایمان و میهن پرستی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه فتوای آیت‌الله سیستانی تاثیر به‌سزایی در کل جهان داشت، افزود: این مهم نشان دهنده تمایز میان رهبری در نظام توحیدی با سایر نظام‌های دیگر را مشخص می‌کند به گونه‌ای که یک کلام سرنوشت یک ملت را تغییر می‌دهد و اگر بخواهیم از دید هنری به آن نگاه کنیم این مهم هنر یک رهبر اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به نفرت آحاد مردم آمریکا نسبت به رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: جایگاه رهبری در اسلام معتبر و محبوب ملت‌ها است و یکی از امور هنر و هنرمندان تبیین این جایگاه است زیرا در دنیا دو رهبری باطل و حق در دنیا وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه یکی از امور هنرمندان تفسیر درست جایگاه رهبری در جوامع است، تصریح کرد: یکی از مفقودات امروز رهبری و جایگاه آن است و این جایگاه برای مواقع پیچیده و بحرانی است تا از منویات ایشان استفاده کنند در حالی که رهبری در جوامع دیگر با استفاده از زد و بندها منسوب می‌شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ولایت فقیه سرشار از انرژی است و این انرژی در امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی نمایان است، ابراز داشت: قبل از انقلاب کسی جرات صحبت کردن از دین در ملاء عام نداشت اما امام خمینی (ره) روح جهاد و مبارزه را در مردم زنده کرد.

نمازی با بیان اینکه روح جهاد و مبارزه مرزها را درنوردیده و به کشورهای مسلمان همچون عراق، سوریه، افغانستان، سوریه و حتی کشورهای غرب صادر شده است، بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی دو پیام را به جوانان غربی ارسال کردند زیرا زمینه پذیرش این دو پیام در غرب وجود داشت.

وی با بیان اینکه نسل جدید غرب به ویژه قشر تحصیل کرده با نظام حاکم کشور خود مشکل دارند، اذعان داشت: رهبری حیات یک ملت است و این رهبر توحیدی است که عدد صحیح است و صفرها در مقابل آن ارزش پیدا کرده و قابل خواندن می‌شود و این هنر اسلام است که در عرصه سیاسی چنین جایگاهی برای رهبر در نظر گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه فرا گرفتن علم معرفت بر همگان واجب است، تاکید کرد: مصادیق هنر، هنر نظم، هنر نثر و هنر کلام از مصادیق هنر است و هدف هنر آن است که در خدمت تعالیم بشری است تا حقایق و معارفی که پنهان است استخراج کرده و به یک مورد قابل فهم تبدیل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز هنر در غرب در خدمت استکبار است، گفت: فیلم‌های هالیوودی که ساخته می‌شود در جهت سرکوب ملت‌ها است و زمینه وقوع جنگ جهانی سوم را مهیا می‌کند تا در صورت وقوع مردم جهان دچار شک نشوند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه هنرمند اصلی خدا است زیرا همه چیز را هنرمندانه خلق کرده است، افزود: بالا بردن میزان معرفت و تفکر ستیزی فلسفه هنر بوده و لازم است این مهم توسط هنر توسعه یابد و سوژه‌های انحرافی همانند اعتیاد و غیره که گریبان‌گیر جامعه هستند توسط هنرهای نمایشی به نمایش گذاشته و معضلات آنان را به نسل جوان معرفی کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.