قم- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: یکی از دغدغه های جدی، کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی برای بانوان در قم است چرا که با محدودیت های زیادی در فضاهای ورزشی و بانوان مواجه هستیم.

فضاهای ورزشی و تفریحی برای بانوان در قم محدود است

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ظهیری، روز یکشنبه در نشست تخصصی کتاب خوان ویژه بانوان مشاورین ادارات استان قم در تالار امام رضا (ع) در فرمانداری، اظهار کرد: با توجه به چنین محدودیت هایی امید است بودجه های فرهنگی ادارات و دستگاههای اجرایی به برنامه های اوقات فراغت و طرح های نشاط آور تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه نشاط و امنیت اجتماعی و تکریم بانوان، آسیب های اجتماعی در حوزه زنان را کاهش می دهد، افزود: یکی از ظرفیت های مهم فضای مجازی است که باید در آن برای حضور بانوان، امنیت اجتماعی و کرامت ایجاد کرد.

ظهیری تصریح کرد: نظارت ویژه‌ای بر فضای مجازی و چه فضای واقعی باید در نظر گرفته شود تا بتوان با مدیریت جامع، برای بانوان نیز امنیت و نشاط به همراه آورد. همچنین لازم است با ارتقای امنیت اجتماعی مانع از آسیب‌ها و تنش های اجتماعی برای بانوان شد و فضایی امن جهت تحکیم بنیان خانواده به وجود آورد.

وی اظهار کرد: مهم ترین مولفه‌ای که می تواند برای بانوان ره آورد امنیت و تکریم باشد حجاب و عفاف است که مورد تاکید دین مبین اسلام در تکریم شخصیت بانوان است. در کتب بسیاری از علما و بزرگان دین تکریم زن بر اساس آموزه های اسلامی و دینی مورد توجه قرار گرفته است. توجه به کرامت زن به او احساس آرامش می دهد و از بسیاری از آسیب ها در مصون نگاه می دارد.

ظهیری گفت: شناسایی استعداد بانوان و پیگیری مطالبات بانوان و جایگاه اجتماعی و فرهنگی شان نیز از نکات قابل توجه است. همچنین ایجاد رقابت سازنده و مثبت و بسترسازی جهت اشتغال بانوان طبق چارچوب های لازم می تواند نشاط خوبی را برای بانوان ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از این نشست به برنامه های اوقات فراغت بانوان اشاره و بیان کرد: طبق ابلاغ وزارت ورزش و جوانان برنامه هایی در حوزه اوقات فراغت ویژه بانوان در دست اجراست. این برنامه ها در قالب برنامه‌های تفریحی و اردویی و علمی و قم گردی پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم بیان کرد:لازم است مناسبت ها در خصوص حجاب و عفاف به بهترین شکل تبیین و یادآوری و معرفی شود. هفته عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه یکی از این مناسبت هاست که برنامه هایی از جمله تجمع عظیم بانوان در صیانت از حریم خانواده در آن مورد توجه است. همچنین مناسبت ۱۷ دی ماه در سال ۵۶ که مردم مشهد در منع حجاب در پهلوی دوم دست به قیام زدند نیز دارای اهمیت است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.