نخست وزیر هند در نشست گروه «جی ۲۰» اظهار داشت: شدت خشونت‌ها در افغانستان به بحرانی بزرگ در این کشور تبدیل شده , کشورهای عضو این نشست بطور جمعی علیه تروریسم اقدامات لازم را انجام دهند.

وضعیت بحرانی شدت خشونت‌ها در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، نخست‌وزیر هند در حاشیه نشست «جی ۲۰» در آلمان گفت: افزایش خشونت‌ها در افغانستان به بحران بزرگی تبدیل شده و باید در برابر کشورهای حامی تروریسم اقدامات لازم انجام شود.

شهر هامبورگ در آلمان میزبان  نشست سران کشورهای عضو گروه «جی ۲۰ » بود و این گروه متشکل از سران بیست کشور صنعتی جهان است.

اگرچه موضوع مهم بحث این نشست نابرابری‌های اقتصادی در جهان و کوتاهی در مبارزه با تغییرات اقلیمی بود، اما در این نشست همچنین نسبت  به تروریسم در جنوب آسیا و خشونت‌های جاری در افغانستان هشدار داده شد.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند خطاب به سران جی ۲۰ با اشاره به افزایش و شدت خشونت‌ها در افغانستان گفت: امروز تروریسم در جنوب آسیا در حال گسترش است، این تهدید نه تنها کشورهای آسیایی بلکه شهرهای اروپایی را نیز تهدید می‌کند. علاوه بر این نیز شدت خشونت‌ها در افغانستان به بحرانی بزرگ در این کشور مبدل شده است.

در ادامه نیز نخست‌وزیر هند با اشاره غیرمستقیم به پاکستان اظهار داشت: کشورهایی که از تروریسم برای دستیابی به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند، نباید در چنین نشست‌هایی اجازه حضور یابند.

مودی ارتباطات جهانی بین کشورها برای مبارزه با تروریسم را بسیار ضعیف خواند و افزود: کشورهای عضو جی ۲۰ باید با اقدام جمعی، مخالفت‌شان را در برابر حامی تروریسم نشان داده و در برابر کشورهای که زمینه حمایت مالی و پناهگاه امن را برای تروریست‌ها فراهم کرده‌اند، اقدامات جمعی لازم را انجام دهند.

در این میان، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که میزبان این نشست بود نیز برمبارزه مشترک با تروریسم تاکید کرد.

منبع: تلویزیون یک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.