مدیرکل سابق پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: کمک به مدارس باید به حساب مدرسه واریز شود و بسیاری از مدارس هم اکنون دستگاه کارتخوان دارند بنابراین دریافت پول نقد و چک در وجه حامل، تخلف است.

دریافت پول نقد و چک در وجه حامل توسط مدارس تخلف است

به گزارش قدس آنلاین،  سید رحیم میرشاه‌ولد مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه کمک‌های مردمی اختیاری است، اظهار داشت: وقتی کمک‌ها اختیاری است زمان خاصی برای پرداخت مشخص نمی‌شود.

وی افزود: کمک به مدارس باید به حساب مدرسه واریز شود و بسیاری از مدارس هم اکنون دستگاه کارتخوان دارند، بنابراین دریافت پول نقد و چک در وجه حامل، تخلف است.

میرشاه‌ولد اضافه کرد:‌ در بخش نظارت بر مدارس غیردولتی، وظیفه ذاتی این اداره، بازرسی و سرکشی به مدارس است و در این وظیفه مهم، نیروهای بخش‌های مختلف ما را یاری می‌کنند، البته نهایتاً مدیریت نظارت را اداره ارزیابی عملکرد انجام می‌دهد.

مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه هر کجا با تخلف برخورد کنیم اغماض نخواهیم کرد، گفت: متأسفانه در برخی مدارس عمل برخلاف قانون باب شده است و این مسئله در مدارس شهرهای بزرگ بیشتر به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه در بخش رسیدگی به شکایات حتی لغو ابلاغ مدیر هم اتفاق افتاده است،  گفت: مدارس غیردولتی حق اضافه دریافت ندارند و اگر تخلف بکنند، هم هیأت‌های نظارت و هم هیأت‌های تخلف اداری می‌توانند رسیدگی کنند.

میرشاه‌ولد با تأکید بر اینکه اولیا باید حساس باشند و تخلفات را گزارش کنند، بیان داشت: تقاضایی از اولیای دانش‌آموزان داریم و آن این است که مطابق آن چیزی که مقرر شده شهریه پرداخت کنند و اضافه بر آن را نپردازند زیرا اگر پرداخت کنند و بعد شکایت کنند به گمان اینکه دیگر از آنها ثبت‌نام به عمل نمی‌آید، به کار نادرستی دامن زده‌اند.

مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: توصیه به مدیران این است که پایبند به مقررات باشند تا مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند زیرا در فضای اعتماد مردم خودشان با میل و رغبت به مدارس کمک می‌کنند.

وی یکی از وظایف آموزش و پرورش را اعتماد سازی اولیا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت مالی و کافی نبودن سرانه‌ها، اعتمادسازی یکی از راه‌های جذب کمک مردم است و روشِ غلطِ ندادن کارنامه و در تگنا گذاشتن والدین باعث کاهش اعتماد آنها می‌شود.

میرشاه‌ولد ابراز داشت: اگر فضا دائم متشنج باشد و همه از هم شکایت کنیم کمکی به نظام تعلیم و تربیت نمی‌کند؛ ما احتیاج به تعامل و اعتمادسازی داریم.

مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش بیان داشت: امیدواریم وضعیت اقتصادی ما به حدی برسد که دولت همه هزینه‌های تعلیم و تربیت را پرداخت کند و مردم فقط در مسائل غیرمالی مشارکت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.