اصفهان- نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از ظرفیت ۷ میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور برای توسعه صنعت توریسم و سرمایه‌گذاری استان استفاده کنیم.

استفاده از ظرفیت ۷ میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور برای توسعه صنعت توریسم  اصفهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مصطفی رناسی در جلسه بررسی نحوه  جلب همکاری فعالان اقتصادی ایرانی خارج از کشور در اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:اگر ۵۰ درصد این جمعیت سالانه یک‌بار به ایران سفر کنند صنعت گردشگری متحول می‌شود و چنانچه هر یک از آنان یک‌منزل در ایران خریداری کنند صنعت ساختمان کشور را رونق می‌دهند.

وی با اشاره به حضور  فعال ایرانیان مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری گفت:باید از این ظرفیت برای توسعه کشور و به‌ویژه استان استفاده  کرد زیرا این افراد یا تحصیل‌کرده‌اند یا فعال اقتصادی موفق که توانستند در یک کشور دیگر سال‌ها اقامت کنند.

رییس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد:تسهیل صدور ویزا برای ایرانیان مقیم خارج، بازدید از جاذبه‌های گردشگری، بازدید از واحدهای صنعتی فعال و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند زمینه جذب آنان برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم سازد.

 مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ثروت ایرانیان مقیم ایالات‌متحده امریکا ۸۰۰ میلیارد برآورد شده است، افزود:تمرکز بر روی ۱۰ ایرانی موفق در آمریکا می‌تواند زمینه جذب آنان را به سرمایه‌گذاری و انتقال تجربه به ایران را فراهم سازد.

علی نادری تصریح کرد:استفاده از شبکه ارتباطی و افراد اثرگذار بر روی ایرانیان نخبه می‌تواند زمینه حضور ایرانیان کارآفرین مقیم خارج را در استان اصفهان فراهم سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.