پارسیان - مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان علاقمندی سرمایه گذاران صنایع پتروشیمی خارجی برای حضور در پارسیان خبرداد.

علاقمندی سرمایه گذاران صنایع پتروشیمی خارجی در پارسیان

به گزارش قدس آنلاین، حسن شاهرخی ظهر سه شنبه در مراسم بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مردم غرب هرمزگان و نماینده لامرد از منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان بیان داشت: تا سال ۹۵ برنامه ریزی ها و مطالعات در راستای استقرار صنایع فولادی و آلومینیومی در منطقه پارسیان بود. اما با توجه به استقبال سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ پتروشیمی این مطالعات استقرار صنایع پتروشیمی آغاز شده است.

وی عنوان کرد: با تغییر رویکرد منطقه پارسیان برنامه ریزی ها برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در سال به ۴ میلیون تن در سال کاهش یافت. از این رو مجوزهای لازم برای سهولت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در این منطقه گرفته شده است.

شاهرخی با بیان اینکه موضوع که سرمایه گذاران دیگر دغدغه ای به لحاظ مجوزها ندارند، خاطرنشان کرد: مجوز رفع محدودیت عدم تخصیص ارزش با مصوبه هیئت دولت رفع شد. همچنین مجوز خط مرزی که باید ۱۱ سازمان در مورد آن اظهارنظر می کردند صادر شد و هیچگونه مشکلی در صادرات و واردات نخواهیم داشت و مجموعه گمرک همکاری خوبی با منطقه پارسیان و مجموعه ایمیدور داشته اند.

وی با اعلام اینکه وزارت نفت با تامین خوراک صنایع پتروشیمی در منطقه پارسیان موافقت کرده است، اظهارداشت: محدودیت تامین خوراک پتروشیمی برداشته شد و منطقه پارسیان بهترین منطقه برای سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.