اصفهان- از صبح چهارشنبه تاکنون زمین و آسمان اکثر شهرستان های استان اصفهان به خصوص مرکز این استان شاهد وزش بادهایی توأم با گرد و خاک بود و در واقع اصفهان هم در شرایط جوی اهواز قرار گرفت.

اصفهانی ها در شرایط جوی اهوازی ها قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، با شدت گرفتن پدیده غبار محلی در استان اصفهان، میزان دید افقی در بیشتر مناطق به ویژه شرقی و مرکزی کاهش یافت و در نطنز به کمترین میزان و به حدود ۵۰۰ متر رسید.

کاهش بارندگی ها به دلیل شرایط خشکسالی باعث شده با کوچک‌ترین وزش باد، خاک از سطح زمین به سرعت جدا ‌شود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: از صبح روز گذشته درشمال و شرق اصفهان به دلیل کاهش بارندگی ها و شرایط خشکسالی، کانون های داخلی زمین فعال شده و باعث وقوع گرد و خاک زیاد شده است.

حسن خدابخش افزود: این موضوع باعث شده تا گرد و خاک با توجه به وزش باد شمال شرقی، از مناطق شمالی استان به نواحی مرکزی کشیده شود و در نهایت کل استان اصفهان را درگیر کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر نقاط استان اصفهان به خصوص نواحی شمال شرق استان در شهرستان های اردستان، نطنز و نواحی شرق شهر اصفهان از جمله مناطق دولت آباد و فرودگاه درگیر گرد و خاک هستند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بر اثر پدیده غبار محلی، دید افقی در بیشتر نقاط استان اصفهان کاهش یافته است، گفت: دید افقی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به یک هزار و ۶۰۰ متر و در مرکز اوزون سنجی در شهر اصفهان به پنج کیلومتر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: این شرایط تا شامگاه پنجشنبه در شهر اصفهان و شهرستان های اطراف آن حاکم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.