عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: به روز کردن دانش و تکنولوژی با تحقیق و توسعه میسر می‌شود که لازمه آن ارتباط موثر صنعت و دانشگاه است.

دولت باید قراردادهای خارجی خود را به ۲۰۰ میلیارد دلار برساند

به گزارش قدس آنلاین،  سید مهدی مقدسی ظهر امروز در سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی در اراک با اشاره به ضرورت تغییر و تحول در عرصه تکنولوژی و دانش مورد نیاز توسعه اظهار داشت: رمز موفقیت در صحنه رقابت دنیای امروز داشتن تکنولوژی و دانش روز است که با تحقیق و توسعه و توجه به آن فراهم می‌شود و لازمه تحقیق و توسعه ارتباط اثربخش صنعت و دانشگاه بوده که باید بیشتر روی آن کار شود که خوشبختانه در استان مرکزی تا حدودی در این زمینه اقدام شده و گام‌هایی برداشته شده است.

وی افزود: بنابراین باید این موضوع توسط واحدهای تولیدی بیشتر مورد توجه باشد و در این راستا دولت هم باید قراردادهای خارجی خود را افزایش دهد و علاوه بر افزایش انعقاد قراردادهای خارجی، دقت بیشتری هم روی انعقاد این قراردادها داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد توتال گفت: وزارت نفت با شرکت توتال قراردادی را منعقد کرده که گرچه بنده با این قرارداد موافق هستم ولی از دولت تقاضا می‌شود که در انعقاد قراردادهای خارجی حساسیت بیشتری داشته باشد و بیشتر دقت کند.

مقدسی تصریح کرد: قرارداد 4.9 میلیارد دلاری توتال به‌نوعی آغاز راه است و برای پیشرفت و توسعه باید قراردادهای خارجی دولت به مرز 200 میلیارد دلار برسد.

وی بیان کرد: تحقیق و توسعه در دنیای رو به رشد امروز لازم است و باید در همه بخش‌ها مد نظر باشد زیرا اگر چنین نباشد برای مثال در شرکت‌هایی مثل شرکت‌های خودرو ساز با توجه به رشد و توسعه‌ای که در آن اتفاق افتاده، شرکت های ایرانی قادر به رقابت با شرکت‌های بزرگ نخواهند بود، بنابراین در بازدید از شرکت‌های خودروساز ایران این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به صنعت آلومینیوم گفت:  اوایل انقلاب بخش قابل توجه‌ای از آلومینیوم مورد نیاز منطقه خاورمیانه در ایران تولید می شد که این میزان در سال‌های اخیر کاهش یافته و نیاز به افزایش تولید و گسترش آن در این زمینه داریم و با توانی که در تولید این محصول در داخل داریم باید در راستای افزایش سهم ایران در تولید آلومینیوم منطقه تلاش کرد.

مقدسی ادامه داد: کاربرد آلومینیوم در بسیاری از صنایع سبب شده که اهمیت بالایی داشته باشد و با افزایش تولید آن می‌توان در تولید کشور رونق ایجاد کرد، بنابراین توجه به این ظرفیت تولیدی کشور از ضروریات توسعه و رونق تولید بوده و ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.