ساری - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بودجه خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه و اعتبارات امسال دیده‌شده است.

بودجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم مناسب است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی در حاشیه سفر یک‌روزه به مازندران بابیان اینکه جریان مسائل اجتماعی رصد ویژه و قرار بر آن شد تا دستگاه‌ها رصد خاصی را انجام دهند اظهار داشت: به همین دلیل سازمان تبلیغات نیز مسئولیت خاصی دارد و برای رفع پنج آسیب اعتیاد، حاشیه‌نشینی، سکونتگاه‌های غیررسمی، فساد و فحشا وطلاق در جامعه برنامه‌ریزی‌شده است.

وی رصد مسائل اجتماعی و برنامه‌ریزی برای کاهش آن را هدف سفرهای استانی اعلام کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۶ سهم خوبی برای آسیب‌های اجتماعی دیده‌شده است و سال قبل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده بود.

حجت‌الاسلام خاموشی بابیان اینکه آسیب‌های مختلفی در جامعه شناسایی‌شده است، گفت: کاهش پنج آسیب ازجمله اولویت‌ها است و تمام دستگاه‌ها برای کاهش آن باید تلاش کنند، به‌عنوان نمونه برای کاهش اعتیاد باید برنامه‌ریزی و نسبت به بازپروری معتادان اقدام شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حاشیه‌نشینی را از دیگر آسیب‌ها برشمرد و گفت: برای کاهش آسیب حاشیه‌نشینی، بحث مهاجرت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، عزتمندی روستاییان و افزایش درآمد آنان باید مدنظر قرارگیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره مرکز رصد اجتماعی و ضمانت اجرایی آن گفت: راه‌اندازی مرکز رصد ازجمله تقاضاها است زیراکسانی که در جبهه نخست قراردادند اطلاعاتشان دقیق‌تر خواهد بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.