همدان - دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی در همدان گشایش یافت.

دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همدان گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همدان گفت: از امروز نمایندگی این دفتر به طور رسمی در شهر همدان آغاز به کار می‌کند.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه بعد از انتصاب تولیت جدید در آستان قدس و تعیین منشور هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب، خدمات متفاوتی به وجود آمد که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری بود، گفت: خدمت به محرومان، خدمت به مستضعفان، خدمت به زائران، نشر و توسعه فرهنگ رضوی از سیاست‌های مدیریت و تولیت جدید آستان قدس است.

وی افزود: این تولیت با تشکیل کارگروه های مختلف و با استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه سیاست‌هایی را در ۶ سرفصل و ۳۰ بند تدوین کرده است.

بختیاری با تأکید بر اینکه سیاست‌های تدوین شده سایه‌انداز بر تمام تصمیمات آستان قدس خواهد بود، عنوان کرد: زائرمحوری از اولویت ها است و باید زائران مورد تکریم خادمان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در مقوله زائرمحوری قدم اول را تولیت آستان قدس برداشت، گفت: براساس تاکید تولیت آستان قدس در بسیاری از استان‌ها که تولیت ندارند ابن بخش شکل می‌گیرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: با توسعه خادمیاری مفهوم جدیدی از خادم، خدمت و مخدوم تعریف شد که این واژه باید توسعه یابد.

بختیاری با بیان اینکه خادم‌یاری در استان‌ها یک تفکر جدید است که سراسر کشور را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: یکی از اهداف این اقدام توسعه خدمت، خدمت‌یاری و گره‌گشایی از مستضعفان و توسعه فرهنگ رضوی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: فرهنگ امام رضا (ع) پشتوانه و ضامن هر جامعه انسانی است و آنها که با معارف فرهنگ امام رضا (ع) و فرهنگ معصومین معرفت یابند امکان ندارد در مسیر زندگی به فلاکت و گمراهی بیفتند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ امام رضا (ع) حمایت از مظلومان و مستضعفان، ضد ظلم بودن و مبارزه با ظالم می‌درخشد، گفت: این فرهنگ اجازه زیر بار ظلم رفتن را نمی‌دهد.

بختیاری با تأکید بر اینکه فرهنگ امام رضا (ع) هرکجا باشد اخلاق، احساس مسئولیت‌پذیری، ولایتمداری و  ‌شجاعت به همراه می‌آورد، یادآور شد: در آینده شاهد فعالیت بیشتر خیران، علما و متخصصان در مقوله خادمیاری خواهیم بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی باتاکید بر اینکه باید خادم‌یاران و خیران در ایجاد اشتغال ورود کنند که این اقدام خدمت به امام رضا (ع) است، گفت: باید یک سازماندهی بسیار قوی در عرصه خادم‌یاری ایجاد شود چراکه طرح خادم یاران آستان قدس رضوی فرصتی برای ابراز عشق ودلدادگی به امام هشتم است.

بختیاری ابراز امیدواری کرد: استان همدان در موضوع وقف، ‌خیریه و نذورات از استان‌های پیشتاز باشد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همدان نیز با بیان اینکه از امشب مشتاقان ثامن الحجج می تواند با مراجعه به سایت آستان قدس رضوی رسما تقاضای خادم یاری کنند، گفت: خدمت رسانی به مردم و اثبات عملی عشق به امام رضا (ع) از جمله اهداف این طرح است.

ابراهیم کارخانه تی افزود: اعزام زیارت اولی ها، خدمات درمانی، اردوهای جهادی و فنی، وقف ونذر، اشتغال وکار آفرینی از جمله فعالیتهای این دفتر نمایندگی در قالب خادم یاری است.

کارخانه ای ادامه داد: خادم یاران در صورت دارا بودن شرایط ابتدا به مدت شش ماه به افتخار خدمت به مردم به عشق امام رضا (ع) نائل می شوند و در ادامه سالی یک یا دوبار در حرم رضوی خدمت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.