خرم آباد- مدیرکل آموزش و پرورش گفت : آشنایی معلم به شیوه ها و روش های نوین تدریس و روانشناسی تربیتی یک اصل و ضرورت است ،ولی باید پذیرفت که معلم بیش از آموزش علوم، باید به دانش آموزان درس زندگی و محبت به همنوعان را یاد بدهد.

معلم بیش از آموزش علوم، باید درس زندگی و محبت به دانش آموزان یاد دهد

به گزارش قدس آنلاین، خدانظر دریکوند ظهر شنبه در سالن اجتماعات پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت ترسیم کننده مسیر حرکت معلمان است و برای توفیق بیشتر در رسالت معلمی باید به مفاد این سند تسلط و آگاهی کامل پیدا کرد.

وی دانشجو معلمان را به مطالعه دقیق این سند سفارش کرد و افزود: باید ذهن خود را خلاق ، جستجوگر و پرسشگر تربیت کرد و به دنبال معلم خوب بودن حرکت کرد.

دریکوند معلمی را عشق ، علاقه و هنر عنوان کرد و گفت: خدانکند کسی این جایگاه را به عنوان محلی برای رفع استرس و اضطراب دوران بیکاری و فراغت و کسب درآمد انتخاب کرده باشد.

وی بر این نکته تاکید کرد که مسئولیت خطیر سرنوشت دیگران بر دوش معلمان است و افزود: اگر می خواهید آینده یک جامعه را ببینید ،باید به آموزش و پرورش امروز آن جامعه و رابطه بین معلم و دانش آموزان نگاه کنید.

دریکوند تصریح کرد: ما معلمان به نوعی خودمان را بازتولید می کنیم و تربیت شدگان مکتب معلم هم میانگین فکر و اندیشه معلمان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه تاکید کرد: باید با مسئولیت معلمی آشنا شوید و یک چارچوب فکری برای خودتان تعریف کنید و به آن اعتقاد و باور داشته باشید تا بتوانید در کارو رسالت خود تاثیر گذار باشید .

وی شناخت هدف را اولین گام معلمی برشمرد و تصریح کرد: ما می خواهیم با آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه مبارزه کنیم و فرهنگ جامعه را متحول و پویا کنیم و برای حصول این کار باید خودتان را از فضای و حصارهای محدود جدا کنید و از بالا به پدیده ها نگاه کنید .

دریکوند در ادامه افزود: تک تک آحاد جامعه از کلاس های درس معلم گذر می کنند و شخصی نیست که بدون گذر از کلاس معلم و بهره مندی از علم و اندیشه معلم مسیر کمال را طی کرده باشد .

وی تاکید کرد: برای معلم باید تک تک دانش آموزان مهم باشند و نسبت به تربیت و آموزش همه آنها حساسیت داشته باشد ؛زیرا چه بسا ممکن است از همین کلاس انسان های موفقی تربیت شدند که بتوانند جامعه خود را متحول کنند .

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که معلم باید دانش آموزانی را تربیت کند که به همدیگر عشق بورزند ، حس خوب خودباوری ،هویت و خلاقیت داشته باشند ، به یکدیگر احترام بگذارند ، از شادی و خوشحالی همدیگر احساس نشاط و سرزندگی پیدا کنندو از غم و شکست هایهم نوع خود احساس کسالت و ناراحتی کنند .

وی حس امید به آینده و خودباوری را برای رسیدن به موفقیت مهم و حیاتی برشمردو گفت: مردم کشوری مانند ژاپن پس از شکست و ویرانی با همین حس بر مشکلات غلبه پیدا کردندو مسیر خود را با موفقیت ادامه دادند.

دریکوند آگاه کردن کردن نسل آینده ساز را از جمله رسالت های حرفه معلمی برشمرد و تاکید کرد: هیچ کس قادر نسیت لذتی را که از آگاه کردن نسل آینده ساز به معلم دست می دهد را درک کند.

وی تربیت را کار سخت و دشوار برشمرد و گفت: هیچ کاری را نمی توان با تربیت مقایسه کرد، چرا که تربیت ،سخت ترین ، حساس ترین و ظریف ترین کاری است که معلم باید بدان همت گمارد و در تحصیل آن بکوشد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان آشنایی با شیوه و فنون تدریس را برای معلم لازم و ضروری برشمردو تصریح کرد: تا زمانی که معلم در کلاس درس بتواند با منطق و گفتگو با دانش آموزانش سخن بگوید و ارتباط برقرار کند ، موفق است اما زمانی که منطق و گفتگو تعطیل شود و تنبیه ورود پیدا کند باید گفت که کار معلم به مرحله آخر رسیده است و باید نگران این وضعیت شد .

دریکوند تاثیر رفتار را بیش از کلام و گفتار خواندو گفت: دانش آموزان بیش از آنکه از گفتار ما تاثیر بپذیرند ، رفتارو عملکرد معلم را الگوی خود قرار داده و از آن نقش می پذیرند .

وی در پایان سخنان خود تربیت انسان های رشد یافته را خروجی کار معلم عنوان کرد و افزود: در کلاس های درس معلم علاوه بر آموزش علوم باید مهربانی را به دانش آموزان یاد دهدو به آنها بیاموزد که ا ز شادی و پیشرفت دیگران احساس نشاط کنندو از شکست های دیگران آزرده خاطر شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.