اهواز_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از پیگیری های لازم برای ثبت ملی و معنوی کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به خاک کشور از مرز شلمچه خبر داد.

کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به خرمشهر ثبت ملی و معنوی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) در صحن شهدای گمنام مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا و مقدمه ای برای برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی در استان خوزستان است.
وی با اشاره به اهمیت باز آفرینی این واقعه تاریخی افزود: استقبال از این مراسم نشان داد که عشق مردم خوزستان به خصوص مردم خرمشهر به اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت امام رضا (ع) بی نظیر است.

جوروند با اشاره به ضرورت ثبت ملی و معنوی کاروان نمادین امام رضا(ع) اذعان داشت: در مورد ثبت ملی و معنوی شدن آیین ورود امام رضا(ع) اتفاق نظر وجود دارد و در این راستا موضوع با میراث فرهنگی مطرح و رایزنی های لازم انجام شده است.

 وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده در خصوص ثبت ملی و معنوی کاروان نمادین ورود امام رضا (ع) به خوزستان، امیدواریم همزمان با برگزاری آیین اختتامیه جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی این آیین ثبت ملی و معنوی شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در روزهای۱۰ و ۱۱ مرداد برگزار می شود که مراسم افتتاحیه آن در شهرستان کارون و اختتامیه در شهرستان شوش و در جوار مزار دعبل خزائی شاعر امام رضا (ع) برپا خواهد شد.

 وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ کشور عربی در این جشنواره شرکت کرده اند، اضافه کرد: آثار متعددی از کشورهای نیجریه، بحرین، قطر، عمارات، یمن، سوریه و عراق به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که داوری آنها در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.