فردا دوشنبه (۹ مردادماه) اولین گروه از حجاج تهرانی به سرزمین وحی اعزام می شوند.

فردا اولین گروه از حجاج تهرانی عازم عربستان می شوند

به گزارش قدس آنلاین؛  امسال ۸۶ هزارو۵۰۰ زائرپس از یک سال وقفه در اعزام حجاج به سرزمین وحی بهحج تمتع اعزام می شوند. اولین گروه از زائران خانه خدا پس از قریب به ۱۰سال چشم انتظاری امروز از بندرعباس عازم مدینه منوره شدند.

افزایش ۳۵ درصدی در اعزام حجاج

زائران ایرانی خانه خدا امسال با افزایش ۳۵ درصدی در قالب ۵۹۰ کاروان با ۳۲۳ پرواز از فرودگاه‌های کشور به سرزمین وحی اعزام می شوند،  پروازهای مدینه قبل تا ۳۰ مرداد انجام می شود و پروازهای مدینه بعد از ۱۴ مرداد آغاز و تا سوم شهریور ادامه دارد. ضمن اینکه بر تعداد روزهای حضور حجاج در عربستان نسبت به سال های گذشته  افزوده شده است.

صدور روادید الکترونیکی زائران برای نخستین بار در کشور

 امسال طرح صدور روادید الکترونیکی زائران حج تمتع ۹۶، برای نخستین بار در کشور اجرا شده است چراکه ارسال  روادید به سفارتخانه عربستان در تهران و کنسول گری این کشور در مشهد در سال های گذشته  مشکلات زیادی از جمله مفقود شدن گذر نامه ها را در پی داشت، از این رو این مشکل امسال برطرف شد و به گفته  حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده که  برای بیش از ۳۰ هزار زائر روادید صادر شده است.

فردا نخستسن آیین افتتاح حج تمتع برگزار می شود

آیین افتتاحیه پروازهای حج تمتع ۹۶ و بدرقه اولین گروه از زائران   روز دوشنبه با حضور مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و مسئولان فرودگاهی و دیگر مقامات کشوری در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)  برگزار می شود.

مقامات عربستانی به تعهد خود پایبند هستند


حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی خانه خدا در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت وعوامل اجرایی کاروان های حج تمتع ۹۶ که ۲۹ تیرماه برگزار شد،   اظهار کرد : مقامات سعودی بارها در مذاکرات دوجانبه اعلام و تاکید کرده اند که متعهد و مصمم به رعایت حفظ حرمت، امنیت و کرامت زائران ایرانی هستند، و در سفر اخیر ریاست سازمان حج و زیارت به عربستان و مذاکره با وزیر حج این کشور  مقامات سعودی باردیگر اعلام کردند که به تعهدات خود درخصوص فراهم کردن زمینه های لازم برای انجام مناسک حج از سوی زائران ایرانی پایبند هستند.

حجت الاسلام و المسلمین  قاضی عسکر  طرح برخی از  مطالب از جمله پایبند نبودن ولیعهد جدید عربستان به تعهدات این کشور در قبال زائران ایرانی را رد کرد و فضاسازی ها و تبلیغات مسموم در این خصوص در فضای مجازی را بی اساس دانست.

وی به حجاج اطمینان داد که  مقامات سعودی و به ویژه وزیر حج این کشور در مذاکرات اخیر هیئت ایرانی محکم و قاطعانه بر این نکته تاکید کرده اند که با تغییرات سیاسی در عربستان هیچ تعهدی درخصوص موضوع حجاج ایرانی تغییر نکرده است و همچنان   مصمم به رعایت حرمت و امنیت و کرامت زائران ایرانی هستند.

حرکت زائران در گروههای کوچک برای رفتن به حرم ها و اماکن مقدسه در مکه و مدینه ، پرهیز از سفرهای غیرضرور درون شهری زائران به اماکن دور برای خرید سوغاتی، بهره گیری از توان فکری و مشورتی زائران فرهیخته در انجام امور کاروان ها، تقویت فعالیت های فرهنگی در قالب شوراهای فرهنگی کاروان ها و انجام مراسم بدرقه زائران در مساجد و تکایا و خودداری بستگان و وابستگان حجاج از حضور در فرودگاه ها برای مراسم بدرقه و مطالعه آثار حج از سوی زائران با هدف ارتقای سطح معلومات حجاج از دیگر محورهای سخنان نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی خانه خدا بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.