بجنورد- مدیر کمیته امدادشهرستان مانه و سملقان گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری ۴۰ خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد خودکفا و از چرخه امداد خارج شدند.

۴۰ خانواده مددجو در مانه و سملقان خودکفا شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مهدی برزکار، با بیان اینکه طی چهار ماه نخست سال جاری ۴۰ خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد خودکفا و از چرخه امداد خارج شدند، گفت: تسهیلات قرض الحسنه‌ای که کمیته امداد در قالب وام های اشتغال زایی به مددجویان پرداخت می‌کند، زمینه اشتغال خانوارهای نیازمند، فاقد سرمایه را فراهم کرده و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی می شود.

برزکار ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد را یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد دانست و افزود: امسال بیش از پنج میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال برای توسعه اشتغال خانواده های روستایی و شهری تحت حمایت این نهاد اختصاص یافته است.

وی با یادآوری اینکه میزان اعتبارات سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ دو برابر شده است، بیان کرد: این اعتبارات در قالب طرح های کارانگیزی، توان افزایی و خود اشتغالی به نسبت استعداد مددجویان وتوانمندی آنان پرداخت می شود.

مدیر کمیته امداد مانه و سملقان  یاد آور شد: خوشبختانه با همکاری خوب بانک ها در سال ۹۵ ،بیش از ۹۰درصد این اعتبارات جذب شد و انتظار داریم اعتبارات امسال هم مانند سال گذشته جذب بیشتری داشته باشد.

برزکار با بیان اینکه به طور میانگین سالیانه حدود ۶۰ درصد اعتبارات اشتغال برای اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار صرف می شود، بر ضرورت توجه جدی به بحث اشتغال مددجویان تاکید کرد و ادامه داد: بحث توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در اولویت قرار گرفته است و مقرر شده به منظور توانمندسازی فکری، اجتماعی و اقتصادی، گام‌های جدی برداشته شود.

وی تعداد طرح های جاری شهرستان مانه و سملقان را هزار و ۲۴۵ طرح عنوان کرد و میزان افرادی که در این طرح ها مشغول به کار هستند را بیش از  هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.