۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 552065

«گردو» سرشار از امگا ۳، آنتی اکسیدان‌ها و فیتواسترول هاست که ترکیبات عالی برای سلامتی محسوب می‌شود و مصرف چند دانه در روز احتمال مرگ زودهنگام را تا ۲۳ درصد کاهش می‌دهد

مصرف روزانه «گردو»؛ ضامن سلامت روده‌ها

به گزارش قدس آنلاین، «گردو» سرشار از امگا ۳، آنتی اکسیدان‌ها و فیتواسترول هاست که ترکیبات عالی برای سلامتی محسوب می‌شود و مصرف چند دانه در روز احتمال مرگ زودهنگام را تا ۲۳ درصد کاهش می‌دهد

اما فواید گردو به این چند مورد خلاصه نمی‌شود و مطالعات جدید، تأثیرات آن بر سلامت روده‌ها را نیز تأیید کرده است.

جای تردید نیست گردو خوراکی بسیار مفید و مغذی است چرا که کلسترول خون، خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و پیشرفت بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد؛ البته دانشمندان آمریکایی به تازگی دریافتند این خشکبار خوشمزه سلامت روده‌ها را نیز تضمین می‌کند.

آن‌ها تغییرات ایجاد شده در میکروب‌های روده‌ای را پس از گنجاندن گردو در برنامه غذایی دو گروه از موش‌های آزمایشگاهی به مدت ۱۰ هفته بررسی کردند. در تغذیه گروه اول معادل نصف فنجان گردو در روز برای انسان و رژیم بدون گردو برای گروه دوم رعایت شد. دریافت کالری و ریزمغذی‌ها نیز در هردو گروه مشابه بود.

دانشمندان دریافتند مقدار باکتری‌های پروبیوتیک در روده موش هایی که گردو خورده بودند افزایش یافته بود. به عقیده آن‌ها تنوع بسیار زیاد این باکتری‌ها تاثیرات عالی بر سلامت دارد، در حالی که کمبود آن‌ها با بروز بیماری‌های التهابی روده‌ای یا چاقی مرتبط است. در واقع مصرف نصف فنجان گردو در روز ضامن عملکرد مطلوب و سلامت روده‌ها خواهد بود.

بهتر است هنگام خرید، گردو را با پوست انتخاب کنید زیرا مدت نگهداری طولانی تری خواهد داشت و همچنین طعم و مزه مغز در مجاورت هوا تغییر نمی‌کند.

منبع:www.Top Santé.fr

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.