۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 552157

خرم آباد- مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: فرهنگ کار در جامعه نامناسب است، باید فرهنگ کار به فرهنگی ارزشمند و مقدس در جامعه تبدیل شود.

فرهنگ کار در جامعه نامناسب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خدانظر دریکوند صبح سه شنبه در نشست با اعضای مجلس دانش آموزی به نقش و جایگاه شورای دانش آموزی اشاره کرد و افزود: شورای دانش آموزی باید بتواند روحیه مطالبه گری، پرسشگری، مشارکت جمعی و مسئولیت پذیری را در دانش آموزان نهادینه کند.

وی افزود: شورای مدرسه مهمترین رکن مدرسه است و مدیران مدارس باید مجری مصوبات شورای مدرسه باشند و مدرسه باید بر اساس خرد جمعی اداره شود.

وی خاطر نشان کرد: اینکه دانش آموز بتواند خواسته ها و مطالبات خود را بیان کند کاری پسندیده و ارزشمند است، ولی ارزشمند تر این است که در کنار بیان مشکلات راهکار و پیشنهاد هم ارائه شود و فرهنگ عمومی هم به درجه ای رشد کند که شخص سهم خود را برای رفع مشکلات مشخص کرده و در تحصیل آن بکوشد.

دریکوند اظهار داشت: دانش آموز باید یاد بگیرد که در تعیین سرنوشت آینده خود و جامعه مداخله کند.

وی در ادامه به تعامل و ارتباط بین نمایندگان شوراهای دانش آموزی مناطق و شهرستان ها تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی عصاره فکرو اندیشه دانش آموزان سراسر کشورند و باید بیانگرو پیگیر مطالبات دانش آموزان باشند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به میزبانی سی و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی دانش آموزان سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این میزبانی فرصت مناسبی برای معرفی، قابلیت ها، توانمندی ها و استعدادهای ورزشی استان لرستان است و باید از دست اندرکاران آن تقدیر کرد.

دریکوند مهارت آموزی و توجه به هنرستان های فنی حرفه ای را از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری عنوان کرد و افزود: با همکاری سازمان آموزی فنی حرفه ای طرح هر دانش آموز یک مهارت درفصل تابستان اجرا می شود.

وی آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی را از جمله اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ آرمانی به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود و باور، اعتقاد و اندیشه مردم در عملکرد آنها هویدا شود.

دریکوند به توفیق آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: اعتبارات ویژه ای هم برای توسعه برنامه های این حوزه اختصاص داده شده است.

وی به برگزاری کارگاههای سبک فرزند پروری با مشارکت ۱۵۰نفر از مدرسان استان اشاره کرد و ادامه داد: در این کارگاهها دانش آموزان ، اولیا و مربیان آموزش های لازم را برای مهارت ارتباط منطقی با دانش آموزان می بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.