مشهد- موسس اولین حوزه جامعه الزهرا(س) در هندوستان گفت: در فرهنگ رضوی زنان نقش والایی دارند و این بسیار مهم است که زنان بتوانند نقش بسیار برجسته ای ایفا کنند.

بانوان در ترویج فرهنگ رضوی نقش بارزی دارند

به گزارش قدس آنلاین، سید رباب زیدی گفت: من ۲۳ سال است که اولین حوزه جامعه الزهرا در هند را با همسرم تاسیس کردم و در کنار آن در تمامی مراسم‌های مذهبی منبر می‌روم و سخنرانی های تبلیغی انجام می‌دهم.

وی با اشاره به حرکت رضوی خود گفت: دو سال است که در دهه کرامت برای بچه های کوچک گهواره بی بی معصومه(س) و گهواره حضرت رضا(ع) درست می‌کنیم که با استقبال زیاد مردم شهر روبه رو شده است.

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت ها کلاس های حفظ قرآن و داستان های معنوی برگزار می‌کنیم تا کودکان با سیره اهل بیت(ع) آشنا شوند.

موسس اولین حوزه جامعه الزهرا در هند ادامه داد: با وجود اینکه در شهر ما مردم با تفکرات اسلامی آشنا شدند اما فضا تاثیرگذار است و آنانی که دنیا پرست هستند بر تعلیمات اهل بیت توجه نمی‌کنند. در کنار این افراد نیز خانوده متدین بسیار زیادی هستند و اهل بیت را می‌شناسند و به دستورات آنها عمل می‌کنند.

زیدی تاکید کرد: در هندوستان ترویج تاریخ و سیره اهل بیت(ع) رواج یافته است چرا که خواهرانی که در حوزه  درس می خوانند، در تمام شهر منبر می‌روند و منبر بهترین وسیله برای تبلیغ و ترویج است.

وی گفت: در هندوستان در خصوص امام رضا(ع) و ویژگی های آن حضرت جلساتی به صورت ویژه برگزار نمی شود اما هرزمان مراسم مذهبی باشد برنامه برگزار می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.