یزد -دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد شامگاه سه شنبه با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

دوازدهمین جشنواره ملی فیلم  رضوی در یزد به کار خود پایان داد

به گزارش قدس آنلاین، در بخش مستند فیلم های «خطوط ناپیدا» به کارگردانی مهدی رخشانی، «جمعه قالی» به کارگردانی مهدی اسدی و «پسرم» به کارگردانی محمدمهدی خالقی به ترتیب رتبه های اول، دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش داستانی نیز «فیلم های سازاق» به کارگردانی علیرضا سلمان پور، «جایی برای آرامش» به کارگردانی جمیل عامل صادقی و «بازهم سکوت» به کارگردانی راضیه سراجی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

تندیس طلایی بخش ویژه کرامت انسانی جشنواره به فیلم «راه بی ‌عبور» به کارگردانی محمدرضا حافظی و جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «غلامرضا» به کارگردانی مصطفی امامی اختصاص یافت.

جایزه ویژه دبیر جشنواره هم به فیلم «آز» به کارگردانی محمد مجلل و فیلم «سلام» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی اهدا شد.

فیلم کوتاه «انجماد عقربه» به عنوان فیلم کوتاه برگزیده جایزه حمایتی ایثار و شهادت دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی معرفی و تجلیل شد.

نخستین جایزه ویژه جشنواره نهج عراق وابسته به آستان مقدس حضرت امام حسین(ع) هم در این جشنواره به فیلم «کاسکو» به کارگردانی مجتبی قاسمی اهدا شد و دومین جایزه این بخش به فیلم «تا سی سالگی» به کارگردانی محمدعلی رخشانی اختصاص یافت.

رشد کیفی و کمی آثار ارسالی مثبت بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم اظهار داشت: رشد کمی و کیفی جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی در یزد مثبت بوده و بیش از ۴۰۰ فیلم در این دوره جشنواره شرکت داشتند و در مجموع ۵۷ فیلم به مرحله نهایی راه یافتند.

علی غیاثی ندوشن افزود: مهمترین برنامه های جنبی جشنواره امسال اکران و نقد و بررسی ۲ فیلم مستند و کارگاه ‌های تخصصی بود و برگزاری این دوره‌ها و همچنین اکران فیلم‌های تخصصی در کنار برنامه‌های جشنواره، نقش مهمی در بهبود کیفی آثار تولیدکنندگان و فیلم سازان جوان یزدی دارد.

وی تصریح کرد: هیئت داوران این جشنواره عنوان کردند که کیفیت آثار ارسالی این دوره نسبت به دوره قبل رشد بهتری داشته است.

هنر ابزاری برای معرفی سیره اهل بیت به جامعه

استانداریزد نیز دراین مراسم اظهار داشت: یکی از ابزارهای معرفی سیره اهل بیت به جامعه هنر به ویژه هنر نمایش است و خوشبختانه در این جشنواره تنگ نظری دیده نمی‌شود.

 سیدمحمد میرمحمدی افزود: همه مردم هنری که خالی از آلودگی است را دوست دارند، و یکی از زایش های هنر تخیل و خلاقیت است و وقتی که هنر خلاقیت و تخیل باهمدیگر ادغام شوند آثاری زیبا و منحصر به فرد خلق می شود، که این نشان دهند اهمیت هنر به ویژه هنر نمایشی است.

وی همسو کردن مخاطبین با فیلم را از جمله ویژگی‌های هنر نمایشی درست و کارآمد دانست و گفت: هنر خلاقیت و تخیل در تمام آثار نمایشی خودنمایی کرده و موجبات همراهی بیش از پیش مخاطبین را ایجاد می کند.

میرمحمدی رقابت ۵۷ اثرنمایشی در این دوره جشنواره را نشان دهند قدرت ساخت و تخیل هنرمندان ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: تعداد آثار پذیرفته شده نشان دهنده ظرفیت فرهنگی و هنری شرکت کنندگان است.

استاندارخاطر نشان ساخت: یافتن الگوی مناسب انسانی و الهی در جامعه  ضروری بوده و  سبک زندگی ائمه اطهار و سیره آنها بهترین الگو برای جهانیان می باشد و راه گسترش این سیره به وسیله هنر می باشد.

وی تصریح کرد: بشر امروزی از جنگ و خونریزی‌ ها خسته شده و برای آنها یک آواز، آهنگ، تصویر زیبا، صحنه دلنشین و دلنواز آرامش بخش و دوست داشتنی است و هنرمندان می توانند با استفاده از ظرفیت علمی و هنری خود شرایط لازم برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی ایجاد کنند.

فیلم کوتاه دارای هویتی مستقل است

مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور نیز در این مراسم گفت: فیلم کوتاه از هویتی مستقل نسبت به دیگر فیلم‌ها برخوردار بوده و نمی‌توان این هویت مستقل را نادیده گرفت و از مهم‌ترین ویژگی‌های  این نوع فیلم ها  همانطور که از اسم آنها مشخص می باشد کوتاه بودن آنها می باشد که در شبکه‌های خبری داخلی و خارجی امکان پخش فیلم کوتاه را ندارند و ما ملزم به تولید فیلم‌های کوتاه هستیم.

سید صادق موسوی  با تاکید بر ضرورت حمایت از فیلم‌های کوتاه و فیلمسازان جوان، تصریح کرد: همچنین مردم این دوران بیشتر به فیلم‌های کوتاه تمایل دارد و این انجمن  این افتخار را دارد که دست یاری و همکاری به سوی تک تک هنرمندان دراز کرده و از این فرصت برای ارائه نهضت تولید محتوا استفاده کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.