قائم مقام رئیس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گفت: باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و آموزش‌های مهارتی را از عرضه‌محوری به سوی تقاضامحوری سوق داد.

آموزش‌های مهارتی از عرضه‌محوری به تقاضامحوری سوق یابد

به گزارش قدس آنلاین، رحمت‌الله رحمتی ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با تاکید بر توجه به مقوله اشتغال عنوان کرد: دستگاه‌های مسئول باید ظرفیت‌های موجود در استان‌ها را شناسایی کنند.

وی مهارت را از قطعات پازل اشتغال دانست و عنوان کرد: عاملی که می‌تواند دانش بشر را به فعلیت برساند مهارت است.

قائم مقام رئیس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای با بیان اینکه مهارت حلقه وصل دانش و از حلقه‌هایی است که می‌تواند اشتغال را در جامعه گسترش دهد، گفت: باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و آموزش‌های مهارتی را از عرضه‌محوری به سوی تقاضامحوری سوق داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کمک‌های مالی می‌توان با آموزش‌ مهارت‌ها و ایجاد اشتغال به مستضعفین کمک کرد چراکه بالاترین خدمت به یک جامعه توانمند کردن آن جامعه است، گفت: باید برای ایجاد اشتغال پایدار برنامه ریزی داشت.

قائم مقام رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با تاکید بر اینکه باید از دیدگاه‌های افراد ارزشمند در عرصه‌های مختلف استفاده کرد، گفت: مدیریت باید برآیند یک‌سری از توانمندی‌ها باشد تا کارها به نحو احسن پیش رود.

نباید به حاشیه‌سازان اجازه مانور داد

رحمتی با تاکید بر اینکه نباید به حاشیه‌سازان اجازه مانور داد چراکه فرصتی برای پرداختن به حاشیه‌ها وجود ندارد، گفت: رئیس جدید فنی و حرفه‌ای استان همدان را باید در راستای ادامه موفقیت‌ها کمک کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با اشاره به توفیقات فنی و حرفه ای استان همدان در جذب و تربیت نیروهای ماهر و کارآفرین گفت: این توفیقات در سایه همراهی و همگامی همه دستگاه‌ها حاصل شده است.

رضا قیاسی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای باید از توانمندی‌ها و قابلیت‌های مدیرکل سابق این اداره کل در استان همدان در موقعیت‌ها و عرصه‌های دیگر بهره‌مند شود، افزود: مأموریت ما در حفظ و پیشرفت نظام تعطیل‌بردار نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان  با بیان اینکه باید در واسپاری مسئولیت به جوان‌ترها پیشگام بود، افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای از بهترین روش‌ها برای تقویت اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای یک سازمان تاثیرگذار در ایجاد اشتغال و انتقال فناوری از خارج به داخل است، گفت: توانمند کردن مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر دارد.

۷۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان همدان تقاضامحور بوده است

علیرضا مهرابی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان همدان تقاضامحور بوده است، عنوان کرد: انعقاد ۵۶ تفاهم‌نامه کشوری نمونه‌ای از اقدامات انجام شده در فنی و حرفه‌ای استان است.

مهرابی با اشاره به اینکه نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دستگاه خدماتی باید پررنگ‌تر از همیشه باشد و استانداری نباید از فنی و حرفه ای غافل شود، یادآور شد: اگر استانداری به دنبال حل مشکلات اشتغال است باید فنی و حرفه‌ای را حمایت کند.

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه هزینه‌های دستگاه‌های آموزشی باید تامین شود، اظهار داشت: مهارت‌های آموزشی انجام شده در فنی و حرفه‌ای استان در دو سوم اشتغال ایجاد شده استان همدان نقش داشته است.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز گفت: نهایت تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود و تربیت افراد با مهارت به کار می گیریم.

وهب مختاران گفت: با تعامل در راستای رشد و بالندگی بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.