مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد گفت: توسعه انرژی خورشیدی در استان یکی ازبرنامه های اصلی این شرکت بوده و بسیاری از کشورهای بزرگ و توسعه یافته دنیا در حال رفتن به سمت استفاده از انرژی‌های پاک هستند.

توسعه انرژی خورشیدی در استان یزد برای دستیابی به انرژی پاک است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا رضایی‌نژاد پیش ازظهرچهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: دولت حمایت های خوبی  از این شرکت در راستای توسعه انرژی خورشیدی انجام داده و این تعاونی اقدامات اساسی و مثبتی را  در این زمینه انجام دهد و این استان دارای ظرفیت بسیار خوبی در زمینه انرژی خورشیدی است.

 وی با بیان اینکه پیشگامان نماد تفکر تعاونی صحیح بوده افزود: حمایت دولت از خرید و استفاده کلان انرژی خورشیدی بیشتر و به صرفه‌تر بوده و این شرکت قصد دارد با جمع سرمایه‌های خرد و جذب مشارکت مردم در استان یزد نسبت به تأمین انرژی خورشیدی با صرفه اقتصادی بیشتر نسبت به تأمین انرژی خورشیدی منازل اقدام کند.

رضایی نژاد تصریح کرد: در حال حاضراین شرکت دارای  ۴۲ هزار نفر سهامدار می باشد و مردمی کردن اقتصاد با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی یکی از جدی ترین رویکردهای گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد است.

وی افزود: این شرکت دستاوردهای مثبتی در استان داشته، و دراین زمینه سه قطار با گنجایش هر کدام ۷۰ صندلی وی آی پی ویژه مسیر یزد- تهران خریداری شده که در آینده نزدیک این قطارها در استان  راه‌اندازی شوند.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد در خصوص دیگر اقدامات این شرکت گفت: راه‌اندازی‌ مرکز ‌شتاب دهنده از جمله اقدامات انجام شده این شرکت تعاونی بوده  وآموزش‌های کنترل طرح، برنامه‌ریزی و آشنایی با مسائل حقوقی و همچنین حمایت‌های مالی تا سقف ۲۵ میلیون تومان از گروه‌های ایده‌پرداز جوان و دانشجویی از جمله رسالت‌های مرکز شتاب دهنده پیشگامان یزد است.

وی درخصوص افتتاح بزرگترین بندر خشک کشور  گفت: یزد باید به قطب اقتصادی و مرکز ترانزیت کشور تبدیل شود، و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفت و آمد زیاد به استان و از استان یزد یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی این تعاونی است و افتتاح بزرگترین بندر خشک کشور    و بهره‌برداری از سردخانه بندرخشک از دیگر برنامه‌های امسال این تعاونی است.

رضایی نژاد گفت: راه‌اندازی خط تولید کاغذ سنگی را از دیگر اقدامات گروه تعاونی پیشگامان بوده و مدیران باید در راستای توسعه اقتصادی با روش‌های جدید و به روز دنیا آشنا شوند، به همین دلیل پیشگامام مسئولیت اجرای فرآیند دوره‌های آموزشی مدیران را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: سود بانکی که بانک ها پرداخت می کنند و باعث می شود مردم به جای سرمایه گذاری درتولید واشتغال پول خود را در بانکها نگهداری کنند  سود پول در کشور مانع توسعه تولید و فعالیت‌های اقتصادی شده و  بانک‌ها و دولت باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند که به جای سرمایه گذاری در بانک‌ها، سرمایه خود را به چرخه  تولید برگردانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.