یزد - مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد گفت: اولین همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب و نمایش خیابانی چتر زندگی به میزبانی استان یزد به مناسبت روز تکریم خانواده برگزار می‌شود.

اولین همایش ملی «گرافیک و کاریکاتور  آب و تراب» به میزبانی یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مجید جوادیان‌زاده پیش ازظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش گرافیک و کاریکاتور آب و تراب و نمایش خیابانی چتر زندگی اظهارداشت: بین هنر و جامعه پیوند منسجم و محکمی وجود دارد و هنر به محتوایی هدفمند و مدیریت صحیح جامعه به نگاه هنری نیاز دارد.

وی هدف از برگزاری این همایش ملی را فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان کشور و تولید آثار و محصولات فرهنگی در خصوص ازدواج و خانواده و نشر آن بین جوانان و خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: رفع چهار آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و فقر از جمله اقدامات در دستور کار دولت در حوزه اجتماعی است و استفاده از ظرفیت هنر در راستای توسعه اجتماعی ضروری است.

جوادیان زاده میزبانی همایش ملی گرافیک و کاریکاتور را یکی از اقدامات موثر در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دانست و گفت: هنر از جمله عناصر تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف بوده و توسعه اجتماعی و رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری مستلزم مشارکت عمومی سازمان‌های مردم نهاد است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تصریح کرد: دیگر ضروریات رفع آسیب ها در جامعه مشارکت تشکل های مردم نهاد در این زمینه بوده و روز تکریم خانواده را در پیش داریم و از آنجایی که آسیب های اجتماعی به نوعی از دغدغه هایی است که در سطح مدیران دیده می شود، قرار شد امسال در بازپیوندی با اداره ورزش و جوانان جشنواره هنری آب و تراب را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش ملی گرافیک و کاریکاتور از اقدامات موثر در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه خواهد بود، افزود: بهره گیری از هنرمندان در این زمینه به نوعی کمک به هنرمندان و رویدادهای فرهنگی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد عنوان کرد: اجرای نمایش خیابانی چتر زندگی با محوریت خانواده در سه نقطه از شهر یزد خواهد بود که تکیه امیرچخماق، پارک باغ ملی و پارک شهدای هفتم تیر از جمله محل های انتخاب شده برای اجرا هستند و این نمایش به مدت سه روز اجرا خواهد شد.

جوادیان زاده تصریح کرد: ارائه آثار به صورت پوستر، اینفوگرافی، طراحی جلد و کارت دعوت و کاریکاتور گرایش های هنری این همایش است که با محورهای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان، فرهنگ سازی و تقویت تعاملات اخلاقی در خانواده در جنگ نرم دشمنان، فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی، خانواده واوقات فراغت، ترویج ارزش‌های متعالی و سنت‌های پسندیده در ازدواج و خانواده اشرافیت و تجمل گرایی و اقتصاد مقاومتی در خانواده، جامعه خانواده محور و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده است،

وی خاطر نشان ساخت: برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد، حمایت از عزت و کرامت همسری، نقش پدری و اقتصادی مردان - توانمندسازی اعضای خانواده در مسئولیت پذیری، تعاملات خانوادگ، نقش و رسالت خود،  آسیب‌های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده به ویژه موضوع طلاق و فروپاشی ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد : مهلت ارسال آثار تا ۱۵ شهریور، زمان انتخاب آثار ۲۰ شهریور، زمان داوری ۲۲ شهریور و زمان تجلیل از برگزیدگان و نمایش آثار ۲۵ شهریور تعیین شده و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را از طریق دبیرخانه به جشنواره به نشانی یزد- خیابان قیام، کوچه حاجی یوسف، کوچه ابریشمی پلاک ۲ ، کد پستی ۸۹۱۹۹۱۳۷۸۵ ارسال کنند.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: پرداختن به موضوعات اجتماعی بدون استفاده از هنر ناقص بوده و هنر فضای جامعه را مطلوب می‌کند.

محمدعلی طالبی با بیان این‌که اثربخشی هنر در جامعه دو برابر است، افزود: ایجاد فضای شکوفایی استعدادها در عرصه هنر از جمله وظایف تعیین شده برای مسئولان است وسابقه هنری و ظرفیت‌های فعلی استان نشان دهنده وجود استعدادهای هنری شاخص در یزد است.

وی تصریح کرد: ابزار هنر در مسائل مختلف اجتماعی و بخصوص در امور مربوط با خانواده بسیار اثر بخش است و باید همواره به آن  توجه خاص داشت و برگزاری همایش ملی گرافیک و کاریکاتور در یزد فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات ، و ایجاد فضایی برای شکوفایی هنر است .
طالبی خاطرنشان ساخت: در استان یزد استعدادهای هنری بالقوه ای وجود دارد که برگزاری همایش های مختلف فرهنگی و هنری نقش موثری درمعرفی ظرفیت ها و ارتقاء آن داردو تبادل اندیشه های ملی و کشوری با هنرمدان یزد با همکاری دستگاه های مختلف و مشارکت همگانی باید همواره مدنظر قرار گیرد.

معاون استاندار  با بیان این‌که استان یزد از دیرباز تاکنون ظرفیت‌های مهمی در حوزه هنرهای مختلف داشته و دارد، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران هنری باید سعی کنند با برگزاری این چنین همایش‌هایی نسبت به معرفی ظرفیت‌های هنرمندان بومی به کشور اقدام کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست گفت: اهمیت موضوع تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از بروز آسیب ها و توجه جدی به موضوع ازدواج برای نسل جوان باید تبیین شود و برهمین اساس بر آن شدیم تا قضایا را برای نسل امروز و جوانان اجتماع با زبان فرهنگ و هنر در قالب گرافیک و کاریکاتور روشن سازیم و مهمترین هدف برگزاری جشنواره آب و تراب به میزبانی استان تحکیم  بنیان خانواده می باشد .

مسعود شریعتی اظهارداشت: هنر دارای ظرفیت های بسیار خوبی می باشد  و بحث فرهنگ و هنر زمینه تحکیم خانواده می تواند موثر باشد.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی امور جوانان برنامه های متعددی برای سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه (س) تدارک دیده شده که از جمله این برنامه ها برگزاری همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب و نمایش خیابانی چتر زندگی برای نهادینه کردن امر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده است.

شریعتی خاطر نشان ساخت: بخش گرافیک این همایش گستره ملی دارد و از ظرفیت تمام هنرمندان در کشور استفاده خواهد شد تا برای تحکیم خانواده و بالا بردن فرهنگ ازدواج و تولید آثار فرهنگی از آنها بهره مند شویم.

این مسئول از انتشار کتاب آثار این همایش خبر داد و گفت: آثار ارائه شده منتخبین در جشنواره استان تبدل به کتاب می شود و برخی موارد هم در سایر نقاط کشور در قالب نمایشگاهی هنری نمایش داده خواهد شد.

وی موضوعات برگزاری این همایش و جشنواره را بر اساس محور خانواده دانست و عنوان کرد: نقش مشورت در خانواده قبل و بعد از ازدواج، حمایت از عزت و کرامت همسری، نقش مادری و همسران، نقش پدری و اقتصادی مردان، توانمندسازی افراد خانواده، آسیب های اجتماعی و عوامل تزلزل خانواده و طلاق و ... از جمله موضوعات مورد توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.