بجستان- فرماندار بجستان با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده در این شهرستان نیاز به تامین آب برای بجستان را نیاز به کارشناسی برای ارائه برنامه بلند مدت دانست.

تامین آب بجستان نیاز به کارشناسی و برنامه ریزی بلند مدت دارد

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار بجستان به بیان برخی مشکلات و پی گیری های صورت گرفته در این شهرستان پرداخت و افزود: خدماتی که در بجستان در این مدت انجام شده خدماتی است که با کمک همه مسئولان و خصوصا نماینده شهرستان در مجلس و امام جمعه صورت گرفته و من به عنوان نماینده دولت برای اعلام به مردم در این جایگاه قرار گرفته ام.

حسین ابراهیمی افزود: بجستان در جایگاه بیست و هفتم در بین شهرستانهای استان قرار دارد ولی علی رغم تلاشهای صورت گرفته و پی گیریهای انجام شده توانسته ایم رشد شاخصهای شهرستان را از ۱۸ شهرستان بالاتر ببریم و این چیزی نیست مگر دقت و تلاش و پی گیریهای مسئولان شهرستان.

وی با مقایسه اعتبارات سال ۹۵ و ۹۶  و رشد ۵۶ درصدی آن در سال جاری گفت: در سال ۹۵ اعتبارات تملک دارائی های شهرستان ۷ میلیارد تومان مصوب شده که ۳ میلیار آن وارد شهرستان و جذب شده ولی در سال ۹۶ همین اعتبارات بیش از ۱۱ میلیارد تومان بوده و تا کنون با احتساب سایر اعتبارات ۱۵ میلیون تومان به شهرستان ابلاغ گردیده که این یعنی نگاه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته و تعادل بخشی و تلاش برای انضباط بخشی به اعتبارات و این نیز از سیاستهای دولت بوده که شکاف منطقه ای از بین برود و توازن ایجاد گردد.

وی با بیان رشد خدمات دولت در زمینه های مختلف گفت:در زمینه کشاورزی در آبیاری تحت فشار در سال گذشته ۶ میلیارد و سیصد میلیون تومان برای ۹۳۰ هکتار هزینه شده و این در حالی است که در سال جاری این مقدار به ۱۵۰۰ هکتار با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان اضافه شده و اولین صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی شهرستان با کمک نماینده شهرستان ایجاد وما اولین شهرستانی هستیم که تمام مسائل صندوق جمع آوری و ارسال و اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی دریافت کرده ایم که ۴۹ درصد آن سهم دولت بوده که تلاش داریم این سهم را بگیریم.

حسین ابراهیمی گفت: تا مین آب شرب بجستان در همین دولت صورت گرفته و آب شیرین کن نصب شده ولی اینها طرحهای کوتاه مدت است و ما در تلاشیم که بقبولانیم که بجستان به علت کمبود شدید آب نیاز به طرحی دراز مدت برای تا مین آب دارد.

وی گفت: مشکل زیر ساختها و محدودیت منابع آبی خود نیز مشکل دیگری در زمینه آبی است و البته منابع آب شیرین در دسترس هست که علاوه بر مشکلات اجتماعی احتمالی در صورت بهره برداری پاسخ ۳۰ ساله تا مین آب شهرستان را نمی دهد و اخیرا در جلسه ای که در استانداری با حضور استاندار و معاونین تشکیل شده بود قرار بر این شده که طرحی داده شودکه موقت نباشد و آینده نگری داشته باشد و البته در حال حاضر باید تلاش کنیم منابع موجود را از دست ندهیم و حفظ کنیم.

وی با بیان اجرای پروژه های خوبی که توسط شهر داران شهرهای یونسی و بجستان انجام شده گفت: البته همکاران در شورا و شهرداری انتظار افتتاح برخی از این پروژه ها را داشتند  که نظر من براین است که تا خشت آخر پروژه ای انجام نشود افتتاح صورت نگیرد.

فرماندار بجستان در حوزه اشتغال گفت: بیش از ۱۴۰۰ شغل در سال گذشته در شهرستان ایجاد شده و در حوزه بانوان ما ۴۰۰ خانم فعال داریم و تعاونی هایی تشکیل شده که بهترین روش ایجاد اشتغال می باشد و در شهرک صنعتی بجستان زیر ساختهای آن انجام شده و ۲ سالن تکمیل و بهره برداری و یکی هم در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.