اصفهان- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از افزایش ۳۰ درصدی آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۷۹۷ نفر در استان اصفهان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

۱۰ درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری کشور در استان اصفهان هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن نیرومند صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته تعاون، یاد و خاطره ۶۴۰۰ شهید کارگر استان اصفهان را گرامی داشت و گفت: یکی از سخنان مقام عالی وزارت تعاون این است که باید با تعاون کار ایجاد کنیم و با کار به رفاه برسیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان داریم که اگر خانواده هر کارگر را ۳ نفر در نظر بگیریم می توان اعلام کرد که در استان اصفهان تعداد خانواده کارگری سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۳۱  هزار فقره شکایت از سوی کارگران به اداره کار این استان واصل شده است، افزود: در اداره کار استان اصفهان ۵۸ شعبه رسیدگی  شامل  ۳۷ هیأت تشخیص و ۱۸ هیأت حل اختلاف وجود دارد که در سال گذشته ۶۵۰۰ مورد شکایت در هیأت بدوی و ۱۲۱۵ مورد در تجدید نظر به سازش ختم شده است.

وی یادآور شد: در آیین دادرسی کار نیز ۹۲۹۳ رأی صادر شده مورد اعتراض کارگران قرار گرفته است.

نیرومند با تاکید بر اینکه سال گذشته با ارایه طرح ها، زمان های رسیدگی به شکایات کارگران را کاهش داده ایم، اظهارکرد: در سال ۹۵ مدت زمان رسیدگی به شکایات در هیأت های بدوی از ۳۸ روز به ۲۸ روز و در هیأت های تجدید نظر از ۶۳ روز به ۵۲ روز کاهش پیدا کرد.

بازرسی از واحدهای صنعتی با روش های نوین

وی در ادامه به بازرسی بخش روابط کار اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه در این استان با ۶۸ بازرس نمی توانیم بازرسی از واحدهای صنعتی را بازرسی کنیم، روش های نوین را بکارگیری و در ابتدا صلاحیت ایمنی واحدها را مورد بررسی قرار دادیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: در این طرح  بیش از ۷ هزار پیمانکار استان از نظر ایمنی و صلاحیت عمومی مورد ارزیابی قرار گرفتند که پس از تایید صلاحیت مجاز به فعالیت شدند.

وی کاهش ۲۱ درصدی حوادث کار در استان اصفهان را  از نتایج اجرای طرح های نوین اداره کارخواند و تصریح کرد: همه کارگران پیمانکاری باید  دوره تایید صلاحیت را سپری کنند.

راه اندازی پلیس ایمنی در محیط های کار

نیرومند با اشاره به راه اندازی پلیس ایمنی در محیط های کار، اظهارکرد: در این فرایند چک لیست های ایمنی باید کنترل شود.

وی با اشاره به آمار نرخ بیکاری در استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری این استان در سال گذشته ۱۴.۶ درصد بوده در حالی که نرخ متوسط کشور ۱۲.۴ بوده است به این معنا که صنعتی ترین استان کشور نرخ بیکاری ۲ درصد فراتر از کشور دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: در یکسال گذشته ۳۵ هزار  و ۲۴۲ متقاضی بیمه بیکاری در استان اصفهان داشتیم که پس از انجام بررسی ها مقرری ۲۴ هزار و ۷۹۷ نفر برقرار شده است.

وی از افزایش ۳۰ درصدی آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان خبر داد و گفت: بیمه بیکاری قانونی برای حمایت از کارگران بیکار شده یا حمایت از کارگران واحدهای تعطیل شده است.

نیرومند مهمترین دلیل افزایش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری را  رکود حاکم بر صنعت و اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: هر کارگر از یکسال تا ۵۰ ماه می تواند بیمه بیکاری بگیرد، در این دوران آموزش های ارتقای توانمندی برای این افراد انجام می شود تا زودتر مشغول کار شوند.

وی یادآور شد: از اول مرداد ماه سال گذشته تاکنون بیمه بیکاری ۱۵ هزار و ۶۳۹ نفر به دلایل مختلف قطع شده است که از جمله این دلایل عدم حضور در کلاس های آموزشی و عدم پذیرش شغل پیشنهادی می باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: ۱۰ درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری کشور در استان اصفهان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشاغل سخت و زیان آور اشاره و خاطر نشان کرد: مشاغلی که جزو موارد سخت و زیان آور قرار گرفته اند، بابت هر سال کار، سابقه بیمه تامین اجتماعی آنها یک و نیم سال محاسبه می شود.

مبارزه با قراردادها و تسویه حساب های سفید امضاء در دستور کار

نیرومند از مبارزه با قراردادها و تسویه حساب های سفید امضاء خبر داد و گفت: تمام قراردادهای کار باید توسط کارفرما در «سامانه ثبت قرارداد» ثبت شود.

وی با تاکید بر حمایت از ورزش کارگری، گفت: سال گذشته پنجمین المپیاد بین المللی  ورزش کارگری برگزار شد و ۶۸ مدال رنگی حاصل تلاش کارگران ورزشکار در این المپیاد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.