یک خبرگزاری غربی به بررسی گزینه‌های فراروی رئیس جمهور آمریکا در صورت مخالفت نمایندگان کنگره با تامین مالی هزینه‌های ساخت دیوار مرزی با مکزیک پرداخت.

انتخاب سخت ترامپ در صورت مخالفت کنگره با ساخت دیوار مرزی

به گزارش قدس آنلاین، بعید به نظر می رسد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بتواند حمایت کنگره را برای تامین مالی هزینه های مربوط به دیوار مرزی با مکزیک قبل از اول اکتبر کسب کند.

این بدان معنا خواهد بود که ترامپ احتمالا مجبور خواهد بود بین دو گزینه انتخاب کند: یا از یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی اش عقب نشینی کند یا دولت را تعطیل نماید.

گزینه دوم از نظر سیاسی بسیار خطرناک است آن هم در شرایطی که طوفان سهمگین هاروی مناطق گسترده‌ای از ایالت تگزاس را درنوردیده و خسارات سنگینی را به بار آورده است. تعطیلی دولت آمریکا در چنین شرایطی حتی خطرناک تر از قبل خواهد بود.

ترامپ هفته گذشته در سخنانی در فونیکس بار دیگر درخواست خود را برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک مطرح کرد و آشکارا نمایندگان کنگره را تهدید نموده است. وی در سخنانی گفت: اگر مجبور به تعطیلی دولت شویم، آن دیوار را خواهیم ساخت.

اگر دولت و کنگره آمریکا نتوانند تا اول اکتبر بر سر بودجه و افزایش سقف بدهی ها به توافق برسند، بخشی از فعالیت های دولت آمریکا تعطیل خواهد شد.

ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی از مکزیک خواسته بود تا هزینه مربوط به ساخت دیوار مرزی را پرداخت کند، کارشناسان هزینه لازم برای ساخت این دیوار مرزی جنجالی را ۲۲ میلیارد دلار برآورد کرده اند.ساخت این دیوار ۳ سال طول خواهد کشید.

در حالی که مکزیک مخالفت خود را با پرداخت هزینه های ساخت دیوار اعلام کرده است، ترامپ از زمانی که به قدرت رسیده اعلام کرده است که راهی را پیدا خواهد کرد تا مکزیک در نهایت این هزینه را پرداخت کند.

ترامپ تهدید کرده است که اگر بودجه پیشنهادی کنگره شامل هزینه های مربوط به دیوار مرزی نباشد، این بودجه را وتو خواهد کرد.

این اظهارات ترامپ با انتقادات نمایندگان جمهوریخواه روبرو شده است. جمهوریخواهان کنترل قاطع مجلس نمایندگان را در اختیار دارند ولی در مجلس سنا برای تصویب لایحه بودجه به رای حداقل ۸ نماینده دموکرات نیاز دارند.

رهبران دموکرات نیز قاطعانه با دیواری مرزی مکزیک مخالفت کرده اند. دستیاران سابق و فعلی هر دو حزب در کنگره بر این باورند که بدون حمایت دموکرات ها، میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنا ترجیح می دهد تا لایحه بودجه را بدون تامین مالی ساخت دیوار مرزی مکزیک به میز رئیس جمهور بفرستد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.