۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 559927

از آن افراطی های ضد ایرانی است که هر بار در باره رخدادهای جهانی و حتی کشورش حرف می زند ، یک سر ماجرا را هر طور هست به ایران وصل می کند و گاه به نظر می رسد حتی در حرف زدن علیه ایران و برجام از رئیسش - ترامپ – هم افراطی تر عمل می کند!

مبتلا به سندرُم «اظهار نظر»!

قدس آنلاین- این روزها سرش را خیلی شلوغ کرده است! آنقدر که گاهی به نظر می رسد تمرکزش را روی برخی از مسایل از دست می دهد، حرفی می زند که احتمالاً نبایست بزند و واکنش مقام های کشورش را بر می انگیزد. «نیکی هیلی»   - نماینده آمریکا در سازمان ملل- این روزها به سندرم «اظهار نظر نسنجیده» مبتلاست که به عقیده تحلیلگران و البته پزشکان هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است!

در حالی که دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل هنوز مشغول ماله کشی بر روی سخنان دو سه روز پیش او در باره عقب نشینی آمریکا از سیاست «حذف بشار اسد» بود، خانم «هیلی» این بار به برخی سخنان مقام های ایرانی واکنش نشان داد.

رؤیای ما ...رؤیای شما

روز پنجشنبه، ابتدا گفت : «نمی خواهم به مسئله ماندن یا رفتن اسد بپردازم»   اما انگار نتوانست خودش را کنترل کند چون از دهانش در رفت و اضافه کرد : «آمریکا از سیاست حذف بشار اسد از قدرت، عقب نشینی کرده است»! مقامهای آمریکایی با دستپاچگی تلاش کردند بگویند سخنان «هیلی» در باره اسد و سوریه تحریف شده است و خودش هم دیروز انگار برای جبران گافی که داده است، با اشاره به واکنش مقام های ایرانی که ادعای بازدید از تأسیسات نظامی را مانند طنز و رؤیا  دانسته بودند، به درِ لجبازی زد و گفت : «اگر این یک آرزو یا رؤیاست، پس پایبندی ایران به برجام هم یک رؤیاست»! منظور «هیلی» احتمالاً این بود که این رؤیای ما به آن رؤیای شما در!

خانم حسابدار

«نیکی هیلی» نخستین زنی است که توانسته در ایالت «کارولینای جنوبی» فرماندار بشود. البته پیش از آن نماینده مجلس این ایالت هم بوده است. اگر بخواهیم به پیشتر از دوران نمایندگی و سیاستمدار شدنش بپردازیم، ناچار باید از ریشه و نژاد خانم سفیر بگوییم. پدرش – اجیت سینگ رنداوا -  استاد دانشگاه پنجاب بود و مادرش تحصیلکرده دانشگاه دهلی. با دریافت پیشنهاد تحصیل از دانشگاه «بریتیش کلمبیا» آنها ابتدا به کانادا مهاجرت کردند و پس از چند سال به کارولینای جنوبی رفتند تا پدر در کالج «وُرشی» تدریس کند و مادرش هم یک شرکت و فروشگاه بزرگ لباس زنانه راه بیندازد. «نیکی هیلی» از ۱۲ سالگی در فروشگاه مادرش به امور حسایداری علاقمند و مشغول شد.

قوانین مهاجرتی

تحصیلاتش را هم در زمینه حسابداری ادامه داد و در همین رشته از دانشگاه فارغ التحصیل شد. پیش از پیوستن به شرکت خانوادگی شان مدتی در یک شرکت بازیافت زباله و مواد زائد کار کرد و بعدها و پیش از سیاستمدار شدن و پیوستن به مجلس نمایندگان، ریاست اتاق بازرگانی شهرستانهای مختلف را به عهده گرفت. در ایالت کارولینا تنها آمریکایی هندی تبار است که به پست و مقام رسیده و با وجود مهاجر بودن، بشدت طرفدار اجرای کامل قوانین مهاجرتی است.

وقتتان را تلف نکنید!

وقتی «ترامپ» او را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل معرفی کرد، نمایندگان سنای این کشور بی معطلی با گزینه انتخابی «ترامپ» - ۹۶ رأی موافق در برابر ۴ رأی مخالف – موافقت کردند. نه اینکه فقط ما به لابی صهیونیستی فعال در آمریکا بدبین باشیم بلکه «جوزف کلاین» مدتی بعد در پایگاه خبری «کانادا فری پرس» نوشت : « ... فضای ضد صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل برای نخستین بار تغییر کرده‌ است ... من بارها در جلسات شورای امنیت سازمان ملل حضو داشته‌ام و این اولین بار بود که درباره مناقشه فلسطین و اسرائیل «نیکی هیلی» اجازه نداد که اعضای شورای امنیت بنا به عادت شروع به اظهارات ضداسرائیلی کنند و گفت که سرزنش همیشگی اسرائیل در این زمینه اتلاف وقت است».

سرش توی حساب نیست

با این تعاریف دیگر نیازی نیست تأکید کنیم که «هیلی» از آن افراطی های ضد ایرانی است که هر بار در باره رخدادهای جهانی و حتی کشورش حرف می زند، یک سر ماجرا را هر طور هست به ایران وصل می کند و گاه به نظر می رسد حتی در حرف زدن علیه ایران و برجام از رئیسش - ترامپ – هم افراطی تر عمل می کند!

دیپلمات امروز و حسابدار پیشین آمریکایی انگار سرش خیلی توی حساب و کتاب نیست چون با وجود اینکه آژانس در هشتمین بیانیه برجامی خود، بازهم بر پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای تأکید کرده است و با وجود هشدارهایی که کشورهای اروپایی در زمینه به هم زدن برجام توسط آمریکا به او داده اند، هنوز هم پایبندی ایران را یک رؤیا می داند. البته کمی به سیاستمدار مهاجر حق بدهید! یک هفته تمام کنار گوش «آمانو» علیه ایران و فعالیت های نظامی اش حرف زده، در هر نشست خبری از ایران و به هم زدن برجام گفته و امیدوار بوده از بیانیه آژانس بشود حرف و حدیثی علیه ایران بیرون آورد. من و شما هم اگر همه تیرهایمان به سنگ بخورد لابد اعصابمان به هم می ریزد و می زنیم به درِ لجبازی سیاسی!

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.