کرمان - اجرای طرح اقتصاد مقاومتی سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور (سیماک) در کرمان آغاز به کار کرد.

اجرای سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشوردرکرمان آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران صبح شنبه در آئین افتتاح کارگاه مرکزی سیماک در کرمان گفت: این طرح جزو اولویت های اقتصاد مقاومتی است که در کرمان به صورت پایلوت آغاز شده است و امسال در همه کشور اجراخواهد شد.

حسین مهری افزود: در این طرح با یک کد پستی تمام اطلاعات فرد جمع آوری ویک نشانی استاندارد ومشخص تعریف می شود واین هویت دار کردن مکانها وهوشمند سازی املاک است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات ویژه شهروندی تحولی در خدمت رسانی به مردم است، افزود:در این رابطه ۱۴۰ خدمت احصاء شده که شهروندان می توانند از طریق اپلیکیشن ها و شماره تلفن های موجود، با صنوف در ارتباط باشند و از خدمات آنها استفاده کنند.
مهری اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های سازمان ملل در سال ۲۰۴۵، سه درصد اشتغال در بخش صنعت،   چهار درصد در بخش کشاورزی و ۹۳ درصد در بخش خدمات خواهد بود.

وی ادامه داد: در استان کرمان باید پروژه جی نف (سامانه یکپارچه نشانی املاک) به صورت جدی دنبال شود زیرا این طرح در پنج استان بزرگ کشورآغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در سامانه جی نف به مکان یک کدپستی داده می شود که مورد استفاده همه دستگاه ها قرار می گیرد، گفت: در اجرای این طرح، یک آدرس استاندارد برای املاک تعیین می شود.

رزم حسینی استاندار کرمان نیزدر این مراسم گفت: این طرح به منظور حذف بوروکراسی اداری وبهبود فضای کسب وکار با همکاری ۲۸ دستگاه اجرایی استان  اجرا می شود واعتماد مردم را به حکومت را افزایش داده، بی بینی های احتمالی به دولت و دستگاه ها را از بین می برد و با حذف بروکراسی اداری، از حجم مراجعات به دستگاه ها می کاهد.

وی تصریح کرد: به یقین مدیران دلسوز استان کرمان در اجرای پروژه سیماک همکاری لازم را خواهند داشت و در این رابطه باید از تجربیات جهانی نیز استفاده کنیم.

گفتنی است در طرح سیماک همه اطلاعات به صورت سیستماتیک و مکانیزه ذخیره می‌شود، صدور مجوزها به صورت الکترونیکی و قانون‌مند انجام و مانع دخالت سلیقه‌های شخصی در امور ثبتی می‌شود.

سامانه ملی یکپارچه مدیریت املاک کشور در پی مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و با پیگیری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور استقرار خواهد یافت.

با استقرار این سامانه یک بخش مهم و اساسی از روند پیاده‌سازی دولت الکترونیک در کشور به انجام خواهد رسید که موجب افزایش کارایی و بهره‌دهی خدمات دستگاه‌های اجرایی به شهروندان و نیز ارتقای کیفیت امور برنامه‌ریزی و مدیریت خدمات عمومی توسط کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.