مراسم یادواره شهدای منا و مسجدالحرام با حضور سرپرست حجاج ایرانی و حاجیان کشورمان در صحرای منا برگزار شد.

قاضی عسگر: برگزاری حج با کرامت مدیون خون شهداست+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، مراسم یادواره شهدای منا و مسجدالحرام امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در چادر بعثه مقام معظم رهبری در صحرای منا با حضور حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، نمایندگان بیوت مراجع، برخی بازماندگان شهدای منا و سایر حجاج کشورمان برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید حجت الاسلام قاضی عسگر درباره شرایط روز تلخ و غمبار عید قربان سال ۱۳۹۴ و شهادت ۴۷۰ زائر ایرانی سخنرانی کرد.

نماینده ولی فقیه گفت: شماری از شهدا را در همان سال دفن کردند و اکنون پس از دو سال ۱۱ جنازه عزیزان ما هنوز شناسایی نشده و بستگان آنها آمده اند و DNA داده اند تا  مشخص شود کجا دفن شده اند.

وی در ادامه با اشاره به سختی بازگو کردن خبر شهادت حجاج برای مقام معظم رهبری در آن سال گفت: شما آثار تألم ناشی از این حادثه را در سخنرانی‌های ایشان مشاهده کردید.

حجت الاسلام قاضی عسگر خطاب به شهدای منا تاکید کرد: ای شهدای عزیز مسجدالحرام و منا برندگان اصلی شما هستید و در حق حجاج و ما دعا کنید.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برگزاری حج عزتمندانه گفت: این حج با کرامت و سربلندی به برکت خون شهداست.

وی با اشاره به شهید مدافع حرم محسن حججی گفت: این شهید جوان حتی در دست دشمن هم ذره ای رعب و ترس در چهره نداشت. شهدای مدافع حرم احساس کردند هر کجا اسلام در خطر است پیش قدم شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.